خبرگزاری کار ایران

رسانه صهیونیستی خبر داد:

تاخیر در اعلام طرح «معامله قرن»

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۸۹۱

منابع عبری‌زبان اعلام کردند که طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، که به موجب آن قضیه فلسطین حذف می‌شود، به بعد از انتخابات اسرائیل و آمریکا موکول می‌شود.

به گزارش ایلنا، رسانه‌های عبری‌زبان به نقل از یک منبع نزدیک به کاخ سفید تصریح کردند که اعلام درباره «معامله قرن» به بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا و انتخابات اسرائیل موکول خواهد شد.

روزنامه «یسرائیل هیوم» به نقل از منبع مذکور افزود، اعلام درباره معامله قرن به دلیل ترس از احتمال تاثیر برخی از بندهای طرح مذکور، «که به امتیازدهی اسرائیل نیازمند است»، بر نامزد شدن برخی نمایندگان حزب جمهوری‌خواه آمریکا است.

دیگر دلیل موکول شدن اعلام طرح قرن، مساله انتخابات اسرائیل که این نگرانی وجود دارد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به دلیل رقیبانش در انتخابات از جمله «نفتالی بنت» وزیر آموزش، هرگز نخواهد توانست با اعلام «ابو دیس» به‌عنوان پایتخت فلسطین موافقت کند.

طبق نوشته این روزنامه، تاخیر در اعلام معامله قرن تنها به انتخابات آمریکا و اسرائیل بستگی ندارد بلکه به دلیل برخی گزارش‌هاست که گفته می‌شود اردن، مصر و عربستان سعودی تاخیر در این طرح را خواسته‌اند و عربستان سعودی پرونده معامله قرن را از «محمد بن‌سلمان» ولیعهد گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز