خبرگزاری کار ایران

دیپلمات ارشد روسیه:

جنگ در سوریه به پایان خود نزدیک شده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۰۳۴

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ضمن دفاع از حضور ایران در سوریه، اظهار داشت که جنگ در سوریه به پایان خود نزدیک شده است.

به گزارش ایلنا، «گنادی گاتیلوف» نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو، تأکید کرد که جنگ در سوریه به پایان خود نزدیک شده است.

گاتیلوف در گفت‌وگو با خبرنگار «المیادین» تصریح کرد، مسکو امیدوار است راه‌حلی مناسب برای ادلب از طریق مذاکراتی که از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند، ایجاد شود.

وی افزود، مسکو از مشارکت گسترده تمامی طیف معارضان سوری در مذاکرات حمایت می‌کند و نمی‌خواهد این مشارکت محدود به «هیات ریاض» باشد.

گاتیلوف در ادامه متذکر شد: «حضور ایران در سوریه قانون و به درخواست رسمی دولت سوریه است».

وی مدعی شد، اسرائیل در همسایگی سوریه، نگرانی‌‌های امنیتی دارد که می‌خواهد به آنها توجه شود.

در همین راستا، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه، اعلام کرد که با هدف «نرنجاندن رهبری اسرائیل»، نیروهای ایرانی از ۸۵ کیلومتری مواضع خود در جنوب سوریه تحت نظارت روسیه عقب‌نشینی کرده‌اند.

لاورنتیف، روز گذشته در پایان نشست «سوچی» و در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفکس» روسیه گفت: «این توافق همچنان در دست اجراست و نیروهای ایرانی از این منطقه، برای نرنجاندن رهبری اسرائیل، عقب‌نشینی کرده‌اند».

وی که ریاست هیات روسی در نشست سوچی درباره سوریه را بر عهده داشت، افزود: «نیروهای ایرانی، با همکاری ما از این منطقه به مسافت ۸۵ کیلومتر دور شده‌اند و این توافق همچنان به قوت خود باقی‌ست».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز