خبرگزاری کار ایران

برنامه جهانی غذا:

۱۸ میلیون یمنی در معرض خطر ناامنی غذایی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۶۲۱

برنامه جهانی غذا با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در یمن، هشدار داد حدود ۱۸ میلیون نفر در این کشور جنگ‌زده در معرض خطر ناامنی غذایی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، برنامه جهانی غذا دوشنبه‌شب در گزارشی با بیان این‌که وضعیت انسانی در یمن بسیار اسفناک است، نسبت به خطر ناامنی غذایی ۱۸ میلیون نفر در این کشور جنگ‌زده هشدار داد.

برنامه جهانی غذا تصریح کرد، میانگین سوء‌تغذیه کودکان یمنی بالاترین نسبت در جهان را دارد و گرسنگی در این کشور یک رقم بی‌سابقه‌ای را ثبت کرده است.

طبق اعلام این سازمان، بیش از سه میلیون یمنی از جمله زنان باردار، شیرخواره‌ها و کودکان زیر رده پنج سال، نیازمند حمایت غذایی و حل مشکلات ناشی از سوء‌تغذیه هستند.

بر این اساس، بیش از نیمی از خانواد‌ه‌های یمنی، مواد غذایی مورد نیاز خود را به صورت نسیه خریداری می‌کنند و وخامت این اوضاع پس از جنگ، ۵۰ درصد افزایش یافته است.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از آغاز تجاوز علیه یمن، تمامی گذرگاه‌های دریایی و زمینی یمن را محاصره کرده و مانع پرواز هواپیماها در آسمان این کشور شده است. حملات این ائتلاف به «الحدیده» جهت اشغال این استان استراتژیک، به وخامت اوضاع انسانی و امنیتی در یمن دامن زده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز