خبرگزاری کار ایران

واشنگتن اعضای شورای همکاری را برای حضور در نشست کمپ‌دیوید ترغیب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۵۹۴

سفیر آمریکا در کویت از تلاش‌های دولت متبوعش برای برگزاری نشست کمپ‌دیوید با حضور تمامی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، «لورنس سیلورمن» سفیر آمریکا در کویت، روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن تمامی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس را برای مشارکت در نشست آتی کمپ‌دیوید، که با حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار می‌شود، ترغیب می‌کند.

سیلورمن گفت: «این نشست بسیار مهم است. مسائل زیادی وجود دارد که باید با یکدیگر درباره آنها گفت‌وگو کنیم؛ از جمله مبارزه با تروریسم، حمایت کشورها از موشک‌های بالستیک، و همکاری اقتصادی و نفتی».

این دیپلمات آمریکایی از موعد نشست کمپ‌دیوید سخنی نگفت.

وی افزود: «ما طی سال‌های اخیر سه دوره نشست سران کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و آمریکا را برگزار کردیم که هدف از آنها، ایجاد همکاری میان ایالات متحده و کشورهای عربی و نیز شورای همکاری خلیج‌فارس بوده است».

آخرین نشست سران شورای همکاری و آمریکا در ماه می ۲۰۱۷ در پایتخت عربستان و با حضور ترامپ برگزار شد. درست یک ماه بعد از این نشست، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین روابط‌شان با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز