خبرگزاری کار ایران

کمیساریای عالی حقوق بشر:

بازداشت صدها کودک فلسطینی در اسرائیل نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۸۴

کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل، نظام «بازداشت حکومتی» را که در پی آن حدود ۴۴۰ کودک فلسطینی در بازداشت به سر می‌برند، محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل روز گذشته -دوشنبه- از اسرائیل خواست تا سرنوشت ۴۰۰ کودک فلسطینی را که به‌صورت غیرقانونی در زندان‌های این رژیم به سر می‌برند، مشخص کند یا زمان حضور آن‌ها در دادگاه را تعیین یا آنها را آزاد کند. وی همچنین «تجاوز» به حقوق فلسطینیان را محکوم کرد. 

«زید رعد حسین»، کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل، نظام «بازداشت حکومتی» را محکوم کرد که در پی آن حدود ۴۴۰ کودک فلسطینی در بازداشت به سر می‌برند. 

زید رعد حسین در پیامی ویدئویی گفت: «اسرائیل یا باید بلافاصله اتهام این کودکان را مشخص یا آنها را آزاد کند».

وی نظام قضایی اسرائیل را آنقص بنیادین حقوق بشر» نامید. 

حسین در ادامه گفت: «باید تاکید کرد که در قوانین بین‌المللی، بازداشت کودکان آخرین راه‌حل موجود است.»

وی گفت: «چه در مورد کودکان و چه در مورد بزرگ‌سالان، بازداشت بدون برگزاری دادگاه، بر اساس مدارکی که اغلب مخفیانه است،‌ نشان از سرپیچی اسرائیل از قوانین بین‌المللی دارد و باید پایان گیرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز