خبرگزاری کار ایران

عقب نشینی ترامپ از سخنانش در هلسینکی

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۶۱۳

رییس‌جمهوری آمریکا پیش از دیدار با اعضای کنگره، درباره دیدارش با رییس‌جمهوری روسیه سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا امروز-سه‌شنبه- از سخنانش در هلسینکی عقب‌نشینی کرد.

ترامپ پیش از دیدار با اعضای کنگره گفت که سخنانش را اشتباه ادا کرده و منظورش این بود: «هیچ دلیلی برای اینکه روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ مداخله نکرده باشد، وجود ندارد.»

این در حالی است که در نشست هلسینکی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ گفته بود: «هیچ دلیلی برای اینکه روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ مداخله کرده باشد، وجود ندارد.»

وی تاکید کرد این امکان وجود دارد که افراد دیگری نیز در انتخابات ۲۰۱۶ مداخله کرده باشند.

ترامپ یک روز پس از حمله به سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا، امروز از آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده دفاع کرده و گفت که به آنها اعتماد دارد.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: «من نتیجه تحقیقات آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا را قبول دارم که روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ مداخله کرده است. اما باید بگویم هیچ تبانی در کار نبوده است.»

وی درباره کل سفر اروپایی خود، گفت: «باعث افزایش ۴۴ میلیارد دلاری بودجه ناتو شدم. استولتنبرگ بسیار خشنود شد و گفت که تاکنون چنین افزایشی در بودجه ناتو نداشتیم. با می دیدار کردم و درباره روابط دوطرفه مذاکره کردیم. با ملکه که بسیار انسان جالبی است دیدار کردم. فکر می‌کنم روابط ما خیلی خوب است.»

ترامپ ادامه داد: «اما به تازگی از هلسینکی بازگشتم. این موفق ترین دیدار ما با روسیه بود. با پوتین دیدار کردم و سعی کردم مشکلات بشریت را حل کنم. ما در بدترین روابط با روسیه قرار داریم و فکر می‌کنم اکنون این روابط بهتر شده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز