خبرگزاری کار ایران

کنفرانس خبری رؤسای جمهور روسیه و آمریکا:

پوتین: برنامه هسته‌ای ایران زیر نظر سخت‌ترین بازرسی‌های تاریخ به صورت صلح‌آمیز ادامه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۱۵۳

سران آمریکا و روسیه پس از دیدار دو جانبه و صرف ناهار کاری در نشست خبری حاضر شدند.

به گزارش ایلنا، نشست خبری «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری آمریکا و روسیه آغاز شد.

دو طرف پس از دیدار دوجانبه در هلسینکی و صرف ناهار کاری در کنار هیات‌های همراه، در نشست خبری حاضر شدند.

پوتین رئیس‌جمهور روسیه در این نشست گفت: همه می‌دانند روابط ما روابط خوبی نیست. جنگ سرد تمام شده و روابط دیپلماتیک آغاز شده است.

وی افزود: امروز آمریکا و روسیه با چالش‌های خطرناکی مواجه هستند. بحران‌ها و جنگ ‌های بین‌المللی، مشکلات اقتصادی و غیره روبه‌روی ما قرار دارند و تنها راه ما همکاری است.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: اولین قدم‌ها برای بهبود روابط باید برداشته شود تا روابط مانند قبل شوند.

پوتین با بیان اینکه ما به عنوان قدرت‌های اتمی مسئولیت بزرگی برای امنیت هسته‌ای جهان داریم، گفت: این مهم است که مذاکرات برای خلع سلاح هسته‌ای همه جهان آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در مبارزه علیه تروریسم بین‌المللی همکاری کنیم. مانند همکاری ما با آمریکا در جریان جام‌جهانی.

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به اینکه دو طرف در این نشست درباره سوریه مذاکره کرده‌اند، یادآور شد: حل بحران سوریه می‌تواند مثالی برای حل بحران‌های پیچیده بین‌المللی با همکاری باشد. در این رابطه امکانات لازم را برای همکاری در اختیار داریم.

وی افزود: جدا کردن نیرو‌های سوریه و اسرائیل در بلندی‌های جولان صلح را به منطقه می‌آورد.

پوتین با اشاره به مذاکراتشان درباره شبه جزیره کره، گفت: این موضوع به لطف تلاش ترامپ در حال حل شدن است.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: درباره خارج شدن آمریکا از برجام، باید بگوییم برجام باعث شد برنامه هسته‌ای ایران زیر نظر سخت‌ترین بازرسی‌های تاریخ به صورت صلح‌آمیز ادامه یابد.

وی در رابطه با سوال خبرنگاران درباره اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، گفت: «با آقای ترامپ صحبت و تاکید کردم که کشورم به هیچ وجه در امور داخلی آمریکا یا هیچ کشور دیگری دخالت نمی‌کند. به آمریکا پیشنهاد دادم که برای مقابله با تهدید‌های سایبری کارگروه‌های مشترکی بین دو کشور تشکیل شود.»

در ادامه پوتین از علاقه خود برای پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داده و گفت: «من علاقه‌ داشتم که ترامپ در انتخابات پیروز شود زیرا او به دنبال بهبود روابط با روسیه بود.»

رییس‌جمهوری روسیه همچنین گفت: «ترامپ پیشتر به عنوان تاجر به روسیه سفر کرده بود که در آن زمان من حتی نمی‌دانستم او در مسکو است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز