خبرگزاری کار ایران

درگیری پلیس با معترضان در بصره

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۵۱۰

پس از تلاش معترضان در بصره برای حمله به یک ساختمان دولتی، پلیس با ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور با آن‌ها مقابله کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس عراق امروز -یکشنبه- در شهر بصره در واکنش به اعتراض‌های مردمی، اقدام به شلیک تیر هوایی کرد.

این در حالی است که صدها نفر از معترضان تلاش کردند به ساختمان اصلی دولت در این شهر حمله کنند.

به گزارش پلیس عراق، در هفتمین روز از اعتراض‌ها چهار نفر زخمی شدند. 

منابع پلیس در این رابطه گفتند: «برخی از معترضان تلاش کردند به ساختمان دولتی حمله کنند. ما با ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور مانع آنها شدیم».

در همین حال، یک منبع آگاه اعلام کرد که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، شنبه‌شب در راستای همکاری با شهروندان و عشایر و پاسخ به درخواست‌های آنها و همچنین پیگیری نتایج نشست کمیته وزرای امنیتی، هفت فرمان صادر کرد.

این منبع تصریح کرد، این فرمان شامل اختصاص فوری سه و نیم تریلیون دینار به استان بصره، اختصاص بودجه لازم برای فرآیند شیرین کردن آب، پاک‌سازی کانال و شبکه‌های آبی و تامین خدمات بهداشتی، اختصاص بودجه لازم برای از بین بردن محدودیت‌های برق استان‌ها، منابع آبی به ویژه در استان‌های «بصره»، «ذی‌قار»، «المثنی» و «الدیوانیه» و انحلال هیات مدیره فرودگاه نجف است.

همچنین به موجب این فرمان نخست‌وزیر عراق، باید ردیف‌های شغلی برای جذب بیکاران بر اساس یک سیستم عادلانه و به دور از هرگونه پارتی‌بازی تعیین شود.

شهرهای جنوبی عراق از یکشنبه گذشته شاهد اعتراضات به اوضاع نابسامان اقتصادی، فساد اداری، بیکاری جوانان و وضعیت بحرانی آب و برق بوده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز