خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل توقف فوری درگیری‌ها در جنوب سوریه را خواستار شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۹۵۲

دبیرکل سازمان ملل متحد تمامی طرف‌ها را به توقف درگیری‌ها در جنوب غربی سوریه فراخواند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، هیات سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در خصوص حملات نظامی در جنوب غربی سوریه و افزایش شمار غیرنظامیان کشته‌شده بسیار نگران بوده و خواستار توقف فوری اقدامات جنگی در این منطقه است.

گوترش همچنین تمامی طرف‌ها را به رعایت تعهدات‌شان در چارچوب منشور حقوق بشر سازمان ملل، و توافق مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه فراخوانده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، روز گذشته اعلام کرد که در نتیجه درگیری‌ها در جنوب سوریه بیش از ۱۶۰ هزار نفر آواره شده‌اند و احتمال افزایش آوارگان وجود دارد.

«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه پیشتر تأکید کرده بود که جنوب سوریه یا در چارچوب توافق آشتی آزاد می‌شود یا از طریق اعمال زور علیه گروه‌های شورشی مستقر در این منطقه.

طبق آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی در جنوب سوریه، نیروهای دولتی طی روزهای گذشته دست به پیشروی‌های گسترده‌ای زده‌اند. در مقابل، شمار زیادی از عناصر مسلح در روستاهای واقع در ریف شمالی و جنوبی درعا از جمله در شهرک‌های «الطیبه»، «صیدا»، «ام المیاذن» و «نصیب»، با تسویه اوضاع‌شان و تحویل سلاح‌های‌شان به دولت سوریه موافقت کرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز