خبرگزاری کار ایران

ادامه رایزنی‌های گریفیتس در یمن در خصوص بندر «حدیده»

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۰۳۷

به‌نظر می‌رسد که فرستاده سازمان ملل در امور یمن تلاش دارد توافقی را با نیروهای انصارالله درباره واگذار کردن کنترل بندر دریای سرخ به کمیته‌ای تحت سرپرستی سازمان ملل و توقف حملات سنگین علیه نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی شکل دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن امروز -یکشنبه- در صنعا گفت‌وگوهایی اضطراری را درباره بندر حدیده برگزار می‌کند. بندر حدیده در حال حاضر محل درگیری نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان و نیروهای انصارالله است. 

به‌نظر می‌رسد که مارتین گریفیتس تلاش دارد توافقی را با نیروهای انصارالله درباره واگذار کردن کنترل بندر دریای سرخ به کمیته‌ای تحت سرپرستی سازمان ملل و توقف حملات سنگین علیه نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی شکل دهد. 

فرستاده سازمان ملل در امور یمن پس از ورود به فرودگاه صنعا در روز گذشته هیچ اظهارنظری نکرد. 

«انور قرقاش» وزیر خارجه مشاور امارت متحده عربی در امور خارجی، در پیامی توئیتری از «تلاش‌های فرستاده سازمان ملل برای تسهیل تسلیم شدن مسالمت‌آمیز حدیده» حمایت کرد. 

او در حساب توئیتری خود مدعی شد: «مردم حدیده می‌خواهند آزاد باشند. ائتلاف همچنان به اقدام‌های نظامی و انسان‌دوستانه خود برای دست یافتن به این مهم ادامه خواهد داد.»

بیش از ۷۰ درصد از واردات یمن از طریق بندرگاه حدیده انجام می‌گیرد و با افزایش درگیری‌ها در این منطقه، سازمان ملل در تلاش است تا از یک فاجعه انسانی در این کشور جلوگیری کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز