خبرگزاری کار ایران

تظاهرات در رام الله با درخواست برای لغو محاصره نوار غزه

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۱۴۹

فلسطینیان ساکن کرانه باختری با برگزاری تظاهرات گسترده، خواستار پرداخت حقوق کارمندان در نوار غزه شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، صدها تن از فلسطینیان ساکن رام‌الله در کرانه باختری، عصر یکشنبه تظاهراتی گسترده در حمایت از نوار غزه برگزار کردند.

مشارکت‌کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی، پرداخت حقوق کارمندان غزه و توقف محاصره نوار غزه را خواستار شدند. مردم در این تظاهرات پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آن نوشته بود «خواسته ما واضح است و تحریم‌های شما افتضاح است... تحریم‌ها را لغو کنید».

تشکیلات خودگردان فلسطین اقداماتی را درخصوص بازنشستگی اجباری هزاران تن از کارکنان دو بخش مدنی و نظامی در نوار غزه اعمال کرده و فقط۵۰ درصد از حقوق کارمندان را برای دومین ماه متوالی پرداخت کرده است. این اقدامات پس از توقف اجرای توافق آشتی میان جنبش فتح و حماس اتخاذ شده است.

در این تظاهرات درگیری‌هایی بین معترضان و طرفداران «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به وجود آمد و گفته شده که افراد نظامی لباس مبدل پوشیده و به تظاهرات‌کنندگان حمله کردند.

در حالی‌که جنبش فتح با نصب پلاکاردهای بزرگی روی ساختمان‌های رام‌الله، مدعی شده که «کودتای حماس علت تمامی این مشکلات است».

همزمان با این تظاهرات، تدابیر امنیتی شدید اطراف مقر تشکیلات خودگردان اتخاذ شده بود.

تظاهرات‌کنندگان بر ادامه تظاهرات طی روزهای آینده تأکید کردند.

در این راستا، «فرید الاطرش» یکی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی طی مصاحبه خود با خبرگزاری رویترز تاکید کرد: «این راهپیمایی به منظور درخواست برای برداشتن تحریم‌های اعمال شده علیه نوار غزه برگزار شد؛ چرا که این تحریم‌های غیرقانونی در تداوم محاصره سهیم هستند.»

ناظران می‌گویند این راهپیمایی بزرگ‌ترین راهپیمایی است که رام‌الله شاهد آن بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز