خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

روند صادرات و واردات چین افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۸۷۸

چین، بزرگ‌ترین صادرکننده جهان، تا به اینجای کار جلوی ضربه دیدن بخش تجارت خارجی‌اش را گرفته است. این در حالی است که تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن افزایش یافته و در روزهای گذشته آمریکا هشدار داده که تهدید اعمال تعرفه‌های گمرکی بر واردات کالا از چین را عملی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، چین رشد ثابت ۱۲ و شش دهم درصدی صادرات را در ماه می حفظ کرد که اندکی از ماه آوریل پایین‌تر است، اما با این وجود خبر خوبی برای قانون‌گذاران در پکن محسوب می‌شود که مشغول مذاکرات تجاری نفس‌گیری با واشنگتن هستند. 

واردات این کشور نیز از در ماه می بیش از انتظارات بود و از ماه ژانویه بیشترین سرعت را داشت. این در حالی است که چین به شرکای تجاری خود -از جمله ایالات متحده- وعده کرده که قدم‌هایی را در راستای افزایش واردات برخواهد داشت.

چین، بزرگ‌ترین صادرکننده جهان، تا به اینجای کار مانع ضربه دیدن بخش تجارت خارجی‌اش شده است. این در حالی است که تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن افزایش یافته و در روزهای گذشته آمریکا هشدار داده که تهدید اعمال تعرفه‌های گمرکی بر واردات کالا از چین را عملی کند. 

این امر به نفع دومین اقتصاد جهان تمام می‌شود، چرا که سیاست‌گذاران به دسترسی به اعتبار در داخل کشور برای جلوگیری از ایجاد حباب دارایی و محدود کردن صنایع سنگین در بسیاری از مناطق به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها در راستای تمیز کردن آلودگی هوا، آب و خاک اهمیت بسیاری می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز