خبرگزاری کار ایران

دستگیری کارمند پیشین آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا به اتهام جاسوسی

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۴۲۰

اف‌بی‌آی اعلام کرد که این فرد متهم به تلاش برای انتقال اطلاعات دفاعی آمریکا به چین در عوض «صدها هزار دلار» بوده و به‌طور غیرقانونی به عنوان ماموری برای پکن کار می‌کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک کارمند پیشین آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده در روزهای گذشته به اتهام تلاش برای جاسوسی  برای چین دستگیر شده است.

این خبر را وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته –دوشنبه- اعلام کرد. 

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) «ران راکول هانس» ۵۸ ساله را که در مسیر فرودگاه بین‌المللی سیاتل-تاکوما و سفر به چین بود، دستگیر کرد. 

این سازمان اعلام کرد که این فرد متهم به تلاش برای انتقال اطلاعات دفاعی آمریکا به چین در عوض «صدها هزار دلار» بوده است و به‌طور غیرقانونی به عنوان ماموری برای پکن کار می‌کرده است. 

رویترز از این‌که در این پرونده چه کسی وکالت هانس را برعهده دارد، مطلع نیست.

«هو چونیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، در پکن گفت که اطلاعاتی در این زمینه ندارد. 

وی به خبرنگاران گفت: «اما در این اواخر مسائلی میان آمریکا و چین مطرح بوده است. به باور ما، چین و آمریکا دو کشور بزرگ هستند و باید برای تقویت همکاری و اعتماد دوطرفه بیشتر تلاش کنند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز