خبرگزاری کار ایران

ونزوئلا ۳۹ زندانی سیاسی مخالف دولت را آزاد کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۳۷۷

مخالفان و گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که دولت ونزوئلا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ صدها فعال سیاسی را به‌خاطر تظاهرات علیه حکومت در زندان نگه داشته است. طی این اعتراض‌ها ۱۷۰ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ونزوئلا روز گذشته -جمعه- گروهی از فعالان مخالف حکومت را که به جرم تظاهرات علیه «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در زندان به سر می‌بردند، آزاد کرد. حکومت ونزوئلا معتقد است این اقدام زمینه برای گفت‌وگو میان دولت و مخالفان را تسهیل می‌کند، اما منتقدان مادورو آن را ژستی از سوی یک دیکتاتوری می‌دانند. 

مخالفان و گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که دولت مادورو از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ صدها فعال سیاسی را به‌خاطر تظاهرات علیه حکومت در زندان نگه داشته است. طی این اعتراض‌ها ۱۷۰ نفر جان خود را از دست دادند. 

بر اساس حکم جدید دولت ونزوئلا، ۳۹ فعال سیاسی از جمله «دنیل سبالوس» شهردار پیشین شهر سان کریستوبال در غرب ونزوئلا از زندان آزاد می‌شوند. «مایکل مورنو» رئیس دیوان عالی ونزوئلا، فهرست اسامی آزادشدگان را منتشر کرده است.

در فهرست مورنو که در فضای مجازی منتشر شده است، نامی از «لئوپولدو لوپز»، شهردار پیشین منطقه «چاکائو» در کارکاس و مشهورترین منتقد مادورو، برده نشده است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز