خبرگزاری کار ایران

روزنامه «ال پائیس» نوشت:

اسپانیا همچنان کنترل کاتالونیا را در دست دارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۷۸۹

رئیس جدید منطقه کاتالونیا، روز گذشته فهرست اعضای کابینه خود را اعلام کرد، با این حال دولت اسپانیا این فهرست را تحریک‌آمیز دانست، چراکه سیاستمدارانی در این فهرست قرار دارند که به‌خاطر نقش‌شان در همه‌پرسی استقلال یا در زندان هستند یا از کشور گریخته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه «ال پائیس» امروز -یکشنبه- گزارش داد که «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا، بنا دارد کنترل دولت مرکزی این کشور بر کاتالونیا را حفظ کند.  این در حالی است که رهبر جدید این منطقه از سیاستمداران زندانی و تبعیدی کاتالونیا خواست که به کابینه او ملحق شوند. 

«کیم تورا»، رئیس جدید منطقه کاتالونیا، روز گذشته فهرست اعضای کابینه خود را اعلام کرد، با این حال دولت اسپانیا این فهرست را تحریک‌آمیز دانست، چراکه سیاستمدارانی در این فهرست قرار دارند که به‌خاطر نقش‌شان در همه‌پرسی استقلال یا در زندان هستند یا از کشور گریخته‌اند. 

احزاب طرفدار جدایی‌طلبی در انتخابات ماه دسامبر از اکثریت اندکی برخوردار شدند، اما هنوز نتوانسته‌اند با توجه به فهرست پیشنهادی رئیس این منطقه تشکیل دولت دهند. 

 راخوی گفته که هر زمان حکومتی مستقل و قانونی در کاتالونیا شکل بگیرد، کنترل دولت مرکزی را از این منطقه برخواهد داشت. 

دولت اسپانیا در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد که باید اعتبار دولت جدید کاتالونیا مورد تحلیل قرار بگیرد و فهرست پیشنهادی رئیس کاتالونیا باید از سوی مادرید قانونی تلقی شود؛ امری که ناشی از وضعیت قانونی برخی از نامزدها اعلام‌ شده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز