خبرگزاری کار ایران

روسای‌جمهوری آمریکا و کره‌جنوبی سه‌شنبه در واشنگتن دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۶۶۴

روسای جمهوری کره‌جنوبی و آمریکا گفت‌وگوهایی را با هدف تضمین برگزاری نشست میان واشنگتن و پیونگ یانگ بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده انجام دادند و قرار است سه‌شنبه آینده بار دیگر رایزنی کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، در پی تهدید کره‌شمالی برای عدم حضور در نشست رهبران این کشور و آمریکا، «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز –یکشنبه- با هدف تضمین برگزاری این نشست بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بایکدیگر گفت‌وگو کردند.

دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد که مون و ترامپ به مدت ۲۰ دقیقه با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند و پیرامون رفتارهای اخیر کره‌شمالی تبادل‌نظر کردند.

دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد که رهبران آمریکا و کره‌جنوبی با جدیت در حال تلاش برای موفقیت این نشست هستند که قرار است در ۱۲ ماه می (۲۲ خرداد) برگزار شود.

همچنین قرار است مون و ترامپ سه‌شنبه هفته جاری و پیش از دیدار رهبران آمریکا و کره‌شمالی در واشنگتن با یکدیگر دیدار کنند.

باوجود امیدهای بسیاری که پس از نشست تاریخی رهبران دو کره ایجاد شده بود، لحن کره‌شمالی در روزهای اخیر تغییر کرده و این کشور تهدید به عدم مشارکت در نشست تاریخی رهبران کره‌شمالی و آمریکا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز