خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

روسیه ممکن است همچنان به انتقال نفت از اوکراین ادامه دهد

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۳۳۸

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که مسکو قصدی مبنی بر توقف عرضه گاز به کشورهای اتحادیه اروپا، پس از افتتاح خط لوله «نورد استریم ۲» ندارد. این خط لوله بناست اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، روز گذشته -جمعه- گفت که انتقال گاز از این کشور به اروپا از طریق اوکراین ممکن است حتی پس از افتتاح خط لوله جدید و آتی آلمان زیر دریای بالتیک ادامه داشته باشد. 

احتمال کنار گذاشته شدن اوکراین از برنامه انتقال گاز روسیه در آینده یکی از موانع پروژه خط لوله نورد استریم ۲ بوده که شرکت دولتی «گازپروم» پیشتاز آن است. چندین کشور اروپایی از جمله اوکراین به این برنامه اعتراض کرده‌اند. ایالات متحده نیز هشدار داده است که این پروژه می‌تواند امنیت انرژی اروپا را به خطر بیندازد. 

پوتین، پس از گفت‌وگو با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در شهر سوچی روسیه، گفت که مسکو قصدی مبنی بر توقف عرضه گاز به کشورهای اتحادیه اروپا، پس از آغاز به کار خط لوله نورد استریم ۲، ندارد. این خط لوله بناست اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کند. پوتین گفت که انتقال گاز از طریق اوکراین که بسیار به تعرفه‌های گازی وابسته است، همچنان ادامه خواهد داشت. این در صورتی است که انتقال گاز از این کشور، توجیه اقتصادی داشته باشد. 

وی گفت: «ما آماده‌ایم که این انتقال گاز را چنانچه از منظر اقتصادی به‌صرفه باشد، ادامه دهیم. می‌توان به چنین توافقی با گفت‌وگو با طرف اوکراینی دست یافت و ما آماده چنین گفت‌وگوهایی هستیم.»

پوتین مخالفت آمریکا با این پروژه را ناشی از علاقه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به ترویج صادرات گاز طبیعی و مایع آمریکا می‌داند که با کشتی به قاره سبز می‌رسد و از معادل روسی خود بسیار گران‌تر است. 

مرکل نیز بر این نکته تاکید کرد که باید به اوکراین تضمین داد که انتقال منابع گازی روسیه از این کشور ادامه خواهد یافت.    

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز