خبرگزاری کار ایران

صدر بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات‎؛

رای شما امانتی به گردن ماست

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۲۵۵

رئیس ائتلاف «سائرون» بعد از اعلام نتایج رسمی انتخابات پارلمان عراق، خطاب به ملت کشورش گفت که رای شما امانتی به گردن ماست.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «مقتدی صدر» رئیس ائتلاف «سائرون» که بیشترین کرسی‌های پارلمان بعدی عراق را به خود اختصاص داده است، از ملت عراق به خاطر مشارکت در انتخابات پارلمانی اخیر قدردانی کرد.

مقتدی صدر، امروز- شنبه- ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات، در توییتر نوشت: «با این نتایج، عراق پیروز شد و اصلاحات با رای شما آغاز شد. رای شما افتخاری برای ما و امانتی به گردن ماست.»

رهبر جریان «صدر» افزود: «ما هرگز شما را ناامید نخواهیم کرد و شدیدترین سرزنش‌ها متوجه کسانی است که عراق را تنها گذاشته و اصلاحات را رها کردند در حالی‌که تصور می‌کردیم مایه خیر هستند.»

طبق این گزارش، کمیسیون انتخابات عراق، بامداد امروز اعلام کرد که ائتلاف «سائرون» به رهبری مقتدی صدر با احراز ۵۴ کرسی از ۳۲۰ کرسی پارلمان عراق به عنوان بزرگ‌ترین نیروی سیاسی از انتخابات بیرون آمده است. ولی از آنجا که لیست «سائرون» تنها اکثریت نسبی را کسب کرده است نمی‌تواند به تنهایی دولتی تشکیل دهد و ناچار است با سایر نیروهای سیاسی ائتلاف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز