خبرگزاری کار ایران

اعزام بمب‌افکن‌های پکن به جزایر دریای چین جنوبی

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۰۹۷

جزایر دریای جنوبی چین محل منازعه بسیاری از کشورها از جمله چین، ویتنام، فیلیپین، تایوان، برونئی و مالزی است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، نیروی هوایی چین بمب‌افکن‌های خود را روی جزایر دریای چین جنوبی مستقر کرد. نیروی هوایی چین در بیانیه‌ای این اقدام را بخشی از رزمایش تمرینی خود در مناطق مورد مناقشه اعلام کرد. 

در بیانیه این سازمان که روز گذشته -جمعه- منتشر شد، آمده است: «شاخه‌ای از نیروی هوایی آزادی‌بخش خلق اخیرا چندین بمب‌افکن اچ-۶کی را در منطقه مستقر کرده تا در این جزیره‌ها تمرین کنند و قابلیت ما را برای رسیدن به تمام مناطق، هدایت حمله در هر زمان و یورش در تمام جهات افزایش دهند».

در این بیانیه آمده که خلبان بمب‌افکن اچ-۶کی با حمله به چند هدف دریایی تمرین کرده و سپس در فرودگاهی دریایی به تمرین فرود و پرواز اقدام کرده است. بیانیه نیروی هوایی چین این تمرین را آمادگی برای «نبرد احتمالی در بخش غربی اقیانوس آرام و دریای جنوبی چین» اعلام کرد. 

در بیانیه نیروی هوایی آزادی‌بخش خلق چین، به محل دقیق این تمرین اشاره‌ای نشده است. 

ایالات متحده ناوهای جنگی خود را به مناطق مورد مشاجره دریای جنوبی چین گسیل کرده است تا با ادعای چین در رابطه با مالکیت این مناطق مقابله کند. جزایر دریای چین جنوبی محل مناقشه بسیاری از کشورها از جمله چین، ویتنام، فیلیپین، تایوان، برونئی و مالزی است. 

سرهنگ دوم «کریستوفر لوگان»، سخنگوی پنتاگون، به رویترز گفت: «ایالات متحده همچنان به منطقه آزاد هند و اقیانوس آرام متعهد است».

وی ادامه داد: «اقدام‌های اخیر چین در مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین تنها به افزایش تنش‌ها و بی‌ثبات کردن منطقه می‌انجامد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز