خبرگزاری کار ایران

انور ابراهیم مورد عفو قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۲۹۷

بخشودگی معاون نخست‌وزیر پیشین مالزی امکان بازگشت بی‌درنگ به سیاست را برای او مهیا می‌کند، با این حال هنوز از نقشی که او احتمالا در دولت جدید ایفا می‌کند، اطلاعی در دست نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «انور ابراهیم»، معاون پیشین نخست‌وزیر مالزی، امروز -چهارشنبه- مورد عفو پادشاهی قرار گرفت و به عنوان فردی آزاد از بیمارستانی در کوالالامپور بیرون آمد.

این در حالی است که متحد او هفته گذشته در انتخابات سراسری این کشور به پیروزی خیره‌کننده‌ای دست یافت. 

انور ابراهیم که کت‌وشلواری مشکی به تن داشت، هنگام خروج از بیمارستان برای طرفدارانش دست تکان داد. او که اعضای خانواده، وکلا و نگهبانان زندان دوره‌اش کرده بودند، به کاخ پادشاهی رفت تا با سلطان محمد پنجم دیدار داشته باشد.

در کاخ، «ماهاتیر محمد»، نخست‌وزیر جدید مالزی، به او خوشامد گفت. ماهاتیر محمد پیشتر متحد او بود و سپس به دشمنش بدل شد و سپس دوباره با او پیمان دوستی بست. محمد توانست هفته گذشته دولت «نجیب رزاق»، نخست‌وزیر پیشین این کشور را در انتخابات سراسری شکست دهد. 

در بیانیه‌ای که از سوی کاخ پادشاهی مالزی منتشر شد آمده است: «پادشاه، به صلاحدید قانون بخشودگی در مناطق فدرال کوالالامپور، لابونا و پوتراجایا، دستور بخشش و آزادی بی‌درنگ انور ابراهیم را صادر کرد.»

انور ابراهیم ۷۰ ساله، که به جرم لواط پنج سال در زندان به‌سر می‌برد، به‌خاطر آسیب شانه در بیمارستانی بستری بود و تحت نظر نیروهای پلیس قرار داشت. 

بخشودگی ابراهیم امکان بازگشت بی‌درنگ به سیاست را برای او مهیا می‌کند، با این حال هنوز از نقشی که او احتمالا در دولت جدید ایفا می‌کند اطلاعی در دست نیست. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز