خبرگزاری کار ایران

بر اساس جدیدترین نتایج شمارش آرا؛

فهرست‌های «النصر» و «سائرون» در انتخابات پارلمانی عراق پیشتاز هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۲۵۳

منبعی در هیئت عالی مستقل انتخابات عراق و یک مقام امنیتی این کشور اعلام کردند که فهرست متعلق به نخست‌وزیر عراق پیشتاز انتخابات پارلمانی این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، منبعی در هیات عالی مستقل انتخابات عراق و یک مسئول امنیتی این کشور امروز –یکشنبه- اعلام کردند که آن‌طور که به نظر می‌رسد، فهرست «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق پیشتاز انتخابات است و فهرست‌های «دولت قانون» متعلق به «نوری المالکی» نخست‌وزیر پیشین و «الفتح» متعلق به «هادی العامری» از فرماندهان حشدالشعبی از راه‌یابی به دور دوم بازمانده‌اند.

همچنین دو منبع آگاه به نقل از منابع غیر رسمی، اعلام کردند که فهرست «سائرون» به رهبری «مقتدی صدر» روحانی بارز شیعه در جایگاه دوم پس از العبادی قرار گرفته است.

همچنین فهرست «فتح» وابسته به حشد‌الشعبی در جایگاه سوم قرار گرفته است و فهرست ائتلاف دولت قانون متعلق نیز در جایگاه چهارم قرار دارد.

بنا بر اعلام کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق انتظار می‌رود که پس از گذشت دو روز از برگزاری انتخابات، نتایج نهایی این انتخابات اعلام شود. این کمیسیون اعلام کرد که میزان مشارکت مردمی در این انتخابات، پایین‌ترین میزان مشارکت طی ۱۳ سال گذشته در عراق بوده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس میزان مشارکت مردمی در این انتخابات حدود ۴۴ درصد بوده است و در این در حالی است که از سال ۲۰۰۵ تاکنون هیچ‌گاه میزان مشارکت به کمتر از ۶۰ درصد نرسیده بود.

مردم عراق برای نخستین بار پس از شکست داعش روز گذشته –شنبه- پای صندوق‌های رای رفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز