خبرگزاری کار ایران

آخرین تحولات میدانی در جنوب دمشق

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۷۸۸

منابع وابسته به معارضان سوری اعلام کردند که ارتش سوریه طی یک هفته اخیر از عملیات نظامی در جنوب دمشق، دست‌کم ۵۷ داعشی را تار و مار کرده و پیشروی‌هایی نیز کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، ارتش سوریه از نوزدهم آوریل گذشته عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش در جنوب پایتخت، مشخصا در اردوگاه «الیرموک» و شهرک مجاور آن «الحجر الاسود» را آغاز کرده است تا کنترل کامل دمشق و حومه آن را به‌دست بگیرد.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، مدعی شده است که طی یک هفته اخیر از عملیات نظامی ارتش در جنوب دمشق، دست‌کم ۸۶ نظامی جان‌شان را در درگیری‌‌ها از دست دادند.

طبق این مرکز وابسته به معارضان سوری، همچنین در جریان نبرد ارتش سوریه در این منطقه، بیش از ۵۷ داعشی کشته شدند.

«رامی عبدالرحمن» مدیر این مرکز گفته است: «درگیری‌ها ادامه دارد ولی به رغم آتش‌باران گسترده از سوی ارتش، نیروهای دولتی طی یک هفته اخیر پیشروی کندی داشته‌اند. از سوی دیگر، عناصر داعش به تونل‌ها و گذرگاه‌های زیرزمینی روی آورده‌اند تا دست به ضد حمله علیه ارتش بزنند.»

طبق این گزارش، گروه تروریستی داعش همچنان کنترل ۸۰ درصد از اردوگاه آوارگان فلسطینی «الیرموک» و ۴۰ درصد از کنترل الحجر الاسود و نیز بخش‌هایی از شهرک‌های «القدم» و «التضامن» را در دست دارد.

این در حالی‌ست که منابع سوری، روز گذشته اعلام کردند که شهرک‌های «یلدا»، «ببیلا» و «بیت سحم» در جنوب دمشق که در نزدیکی زینبیه واقع شده، با خروج این عناصر خالی از تروریست‌ها و سلاح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز