خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت هوانوردی کره‌شمالی:

برنامه ملی تسلیحات هسته‌ای پیونگ‌یانگ تکمیل شده است

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۶۳۶

معاون وزارت هوانوردی کره‌شمالی، اعلام کرد که دلیل متوقف شدن آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ «تکمیل شدن برنامه ملی تسلیحات هسته‌ای» است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، کره‌شمالی به ایالات متحده اعلام کرده که آزمایش‌های اعلام‌نشده موشکی‌ و همچنین موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای خود را متوقف خواهد کرد. پیونگ‌یانگ دلیل این اقدام را تکمیل برنامه توسعه تسلیحات هسته‌ای‌ خود اعلام کرد. 

سازمان بین‌المللی هوانوردی غیر نظامی (ایکائو) که در کانادا واقع است، روز گذشته -جمعه- بیانیه‌ای صادر کرد. نمایندگان این سازمان به پایتخت کره‌شمالی سفر کرده بودند. این نمایندگان برای بررسی درخواست پیونگ‌یانگ در راستای ایجاد مسیر هوایی جدید میان کره‌شمالی و کره‌جنوبی به این کشور سفر کرده بودند. سازمان ملل در حال بررسی این درخواست کره‌شمالی است. 

بر اساس این بیانیه، «ری یونگ سان» معاون وزارت هوانوردی کره‌شمالی که گفت دلیل متوقف شدن این آزمایش‌ها «تکمیل شدن برنامه ملی تسلیحات هسته‌ای» است. 

اخیرا، خطوط هوایی برای اجتناب از حریم هوایی کره‌شمالی از خطوط جایگزین استفاده می‌کنند، چراکه می‌ترسند آزمایش‌های موشکی اعلام‌نشده این کشور به هواپیماها برخورد کنند. بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایالات متحده به شرکت‌های هوایی توصیه کرده‌اند که از این محدوده که «منطقه اطلاعاتی پرواز پیونگ یانگ» (فیر) نام دارد، دوری کنند. 

به گفته «مارک زی»، مسئول دفتر سازمان هوایی که درباره مسائل امنیتی به شرکت‌های هواپیمایی مشاوره می‌دهد، کره‌شمالی تا سال ۲۰۱۴ میلادی درباره آزمایش‌های موشکی‌اش هشدار می‌داد اما به تدریج این روند را کنار گذاشت. زی به رویترز گفت که تا سال ۲۰۱۶ تمام شرکت‌های هوایی از پرواز بر فراز آسمان کره‌شمالی اجتناب می‌کردند. 

«استفان کریمر» رئیس سازمان حمل‌ونقل هوایی، گفت: «جمهوری دموکراتیک خلق کره به ما اطمینان کامل داده که بدون هشدار قبلی دست به اقدام‌های خطرناک هوایی در منطقه نخواهد زد و امنیت ما را در این زمینه تضمین خواهد کرد.»  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز