خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

آغاز انتخابات پارلمانی عراق/ پیشنهاد کمک اقتصادی آمریکا به کره‌شمالی/ استعفای رئیس بخش بازرسی آژانس بین‌الملی انرژی اتمی

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۵۵۰

آغاز انتخابات پارلمانی عراق، پیشنهاد کمک اقتصادی آمریکا به کره شمالی و استعفای رئیس بخش بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، انتخابات پارلمانی عراق از ساعت هفت صبح امروز- شنبه- در بغداد و دیگر استان‌های عراق آغاز شده است.

- وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار با وزیر خارجه کره‌جنوبی پیشنهاد کمک اقتصادی به کره‌شمالی را مظرح کرد؛ مشروط بر این‌که این کشور تسلیحات اتمی خود را کنار بگذارد و خلع سلاح اتمی را کامل اجرایی کند.

- نخست‌وزیر ژاپن هشدار داده فقط در صورتی حاضر است به کره‌شمالی کمک اقتصادی کند که مساله اتباع ربوده شده ژاپن حل و فصل شود.

- وزیر اقتصاد ترکیه متذکر شد که عقب‌نشینی آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران فرصتی برای ترکیه است و آنکارا به همکاری تجاری با تهران ادامه خواهد داد.

- سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که «ترو واریوراناتا» رئیس بخش بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سمت خود استعفا داد.

- وزارت خارجه روسیه از ناکام ماندن حملات تروریستی با پشتیبانی مالی ترکیه، برای هدف قرار دادن جشن‌های «روز پیروزی» در مسکو که با حضور رئیس‌جمهوری روسیه برگزار شد، خبر داد.

- وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که درخواست‌های آمریکا را در افزایش فشارها بر کره شمالی در میانه آمادگی واشنگتن برای مذاکره با پیونگ یانگ درک نمی‌کند.

- نخست‌وزیر عراق ضمن تاکید بر آزادی در انتخابات اعلام کرد، هرگز اجازه نخواهیم داد که شهروندان تهدید شوند.

- سفیر سوریه در چین ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره حمله به مواضع ایران در سوریه را بی‌اساس خواند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز