خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

خروج آمریکا از برجام/ استقبال کشورهای عربی از تصمیم ترامپ/ پایین آمدن قیمت نفت/ حمایت اوباما، کری، موگرینی و اروپا از توافق هسته‌ای ایران

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۷۰۸

خروج آمریکا از برجام، استقبال کشورهای عربی از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا، پایین آمدن قیمت نفت و حمایت مقا‌های سابق آمریکا و شخصیت‌های فعلی اروپا از توافق هسته‌ای ایران از جمله مهمترین اخبار ۱۲ ساعت گذشته جهان است.

به گزارش ایلنا، - «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که از زمان رقابت‌های انتخاباتی، اعلام کرده بود که از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد، تهدید خود را عملی کرد.

- «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای حمایت کرد.

- «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اروپا اعلام کرد که اجازه ندهید هیچ کس این توافق را از بین ببرد. این از بزرگ‌ترین دستاوردهای دیپلماسی است. ما این توافق را با هم ساختیم؛ این توافق نشان می‌دهد وقتی راه حل ممکن باشد، از طریق مذاکره و اراده محقق می‌شود؛ حتی اگر منافع متفاوت باشد.

- «دونالد تاسک» رییس شورای اروپا در توییتر خود با حمایت از برجام، نوشت که اروپا در مقابله با تصمیم آمریکا درباره توافق هسته‌ای، متحد است.

-«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، در حساب توئیتری خود پس از اعلام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، مبنی بر خروجش از توافق هسته‌ای با ایران گفت که از تصمیم همتای آمریکایی خود متاسف است.

- قمیت نفت خام آمریکا یک درصد، در مقایسه با رشد چهار و چهار دهم درصدی در ساعات قبل، پایین آمد.

-  وزیر خارجه آمریکا برای فراهم کردن شرایط برای دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبر کره‌شمالی عازم پیونگ‌یانگ شد.

- وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود، با اعلام خبر خارج شدن آمریکا از برجام، چگونگی اعمال تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را مشخص کرد.

- پسر رییس‌جمهوری آمریکا در توییتر خود با تکرار خبر خارج شدن از برجام، نوشت که پدرش به قول‌هایی که داده عمل می‌کند.

-جان کری وزیر خارجه آمریکا در دوران اوباما و سرتیم مذاکره کننده آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای در واکنش به تصمیم ترامپ برای خروج از برجام به عنوان دستاورد دولت اوباما، نوشت: اطلاعیه امروز، امنیت ما را تضعیف کرد و قول آمریکا را شکست.

- عربستان سعودی از تصمیم رئیس‌جمهوری ایالات متحده، مبنی بر خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد.

- مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید گفت که خارج شدن آمریکا از برجام، پیامی برای رهبر کره‌شمالی به همراه دارد.

- اوباما در بیانیه‌ای در واکنش به تصمیم ترامپ اعلام کرد: خارج شدن از برجام، پشت کردن به نزدیک‌ترین متحدان آمریکا و دیپلمات‌های ارشد و دانشمندانی است که در تدوین و مذاکره کردن آن نقش داشتند. در دموکراسی، همیشه سیاست‌ها از یک دولت به دولت دیگر تغییر می‌کند، اما تغییر مداوم سیاست‌‌ها و توافق‌ها، اعتبار آمریکا را تهدید می‌کند.

- وزیر خارجه امارات از جامعه بین‌الملل خواست پاسخ مثبتی در برابر موضع رئیس‌جمهوری آمریکا و خروج از توافق هسته‌ای داشته باشد.

- رسانه‌های سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به مواضع نظامی در حومه دمشق خبر داده و اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور دو موشک مهاجم را سرنگون گرد.

- وزارت خارجه سوریه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) را به شدت محکوم و تأکید کرد که ایران از پیامدهای موضع خصمانه واشنگتن عبور ‌می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز