خبرگزاری کار ایران

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی:

ترجیح می‌دهیم دمشق به سامانه اس-۳۰۰ دسترسی نداشته باشد

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۴۳۲

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم خواستار عدم دسترسی دمشق به سامانه‌های دفاع موشکی اس-۳۰۰ است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل نمی‌خواهد سوریه سامانه موشکی زمین به هوای اس-۳۰۰ را دریافت کند و مجراهایی برای همکاری با مسکو دارد که می‌خواهد با استفاده از آن‌ها از رسیدن چنین محموله‌هایی به دمشق جلوگیری کند.

موشه یعلون که در سال ۲۰۱۶ از فعالیت در سمت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی کناره گرفت، در مصاحبه‌ای گفت: «اگر دولت روسیه نظر ما را در مورد این قضیه بخواهد، ترجیح می‌دهیم که چنین سامانه‌هایی به دست نیروهای سوری نیفتد. پیشتر، زمانی که این مسئله مطرح شد، ما از مجراهای مناسب بهره گرفتیم تا درباره این مسئله با مسئولان روس صحبت کنیم. حالا پیام‌هایی از مقام‌های ارشد مبنی بر نقش بی‌ثبات‌کننده چنین تجهیزاتی به دست‌مان می‌رسد.»

«آویگدور لیبرمن»، جانشین یعلون در وزارت جنگ اسرائیل، بارها تهدید کرده است که اگر دمشق از سامانه موشکی اس-۳۰۰ علیه نیروی هوایی اسرائیل بهره گیرد آن را نابود خواهد کرد. هواپیماهای رژیم صهیونیستی معمولا به هدف‌هایی در مناطق مجاور حمله می‌کنند. 

یعلون شخصا باور دارد که نیروهای اسرائیل آماده‌ هستند سامانه‌های دفاع هوایی را دور بزنند.

یعلون در این مصاحبه گفت: «خرسندیم که در گذشته، در زمان جنگ سرد، خلبان‌های اسرائیلی در برابر خلبان‌های شوروی یا سامانه دفاع موشکی اس‌ای-۲، اس‌ای-۳ (اس-۱۲۵) ایستادند. از سال ۱۹۹۱ میلادی ما به‌طور رسمی با روسیه روابط آزاد و رسمی داریم. این البته حرف به این معنا نیست که از آن زمان تاکنون چیزی تغییر نکرده، اما ما مجراهایی برای گفت‌وگو با یکدیگر داریم... بنابراین، می‌توانیم درباره بسیاری مسائل به درک مشترک برسیم.»

در تاریخ ۱۴ آوریل، پس از حمله ائتلاف به رهبری آمریکا به سوریه، ژنرال «سرگئی رودسکوی»، رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل ارتش روسیه، اعلام کرد که مسکو ممکن است دمشق را به سامانه موشکی اس-۳۰۰ مجهز کند. 

پیشتر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، گفته بود که تجاوز نظامی اخیر سه کشور غربی به سوریه باعث شده‌ است که هر گونه «معذوریت اخلاقی» در راه تحویل سامانه موشکی ضدهوایی اس-۳۰۰ به سوریه از میان برداشته شود.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز