خبرگزاری کار ایران

تاثیرات منفی و مثبت حضور روسیه در سوریه بر اسرائیل از دید یعلون

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۲۴۱

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت که روسیه به‌رغم حمایت از اردوگاه متخاصم یعنی «محور شیعه»، به دشمن اسرائیل در خاورمیانه تبدیل نشده است.

به گزارش ایلنا، «موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» روسیه،  اظهار داشت که مقام‌های مسکو جانب محور شیعه در منطقه را گرفته‌اند و از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه و دولت آن، و همچنین از ایران و «حزب‌الله» لبنان حمایت می‌کنند.

یعلون افزود، به‌‌رغم این‌که ما می‌دانیم هیچ رابطه‌ای میان روسیه و حزب‌الله لبنان وجود ندارد ولی در بسیاری از مواقع، حزب‌الله استفاده‌کننده نهایی و واقعی از تسلیحات اهدایی روسیه به سوریه است. به‌عنوان مثال، حزب‌الله در جنگ دوم لبنان از موشک ضد تانک هدایت‌شونده «کورنت» روسیه استفاده کرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد که «این تاثیر منفی مداخله روسیه در اوضاع سوریه تلقی می‌شود».

از سوی دیگر، موشه یعلون ابراز عقیده کرد که «تاثیر مثبت حضور روسیه در خاورمیانه این است که ما کانال‌های بازی (با روسیه) داریم و می‌دانیم که در بسیاری از امور با هم هم‌نظر نیستیم بلکه اختلاف‌نظرهایی داریم. ولی با این حال، ما دو رقیب، یا دو دشمن نیستیم و برای تحقق منافع‌مان، در امور یکدیگر دخالت نمی‌کنیم و همدیگر را نمی‌رنجانیم.»

وی دومین تاثیر مثبت حضور نظامی روسیه در سوریه را این‌گونه تفسیر کرد که اسرائیل در شرایط دشواری که مشکلات و پیچیدگی‌ها در هم تنیده است، به روسیه متوسل می‌شود.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی یادآور شد که تل‌آویو با مسکو درباره حضور نظامی ایران در سوریه رایزنی می‌کند. به ادعای وی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه می‌تواند نقشی سازنده در جلوگیری از گسترش فعالیت نیروهای ایرانی در مناطقی داشته باشد که موجودیت اسرائیل را به خطر می‌اندازند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز