خبرگزاری کار ایران

۱۶ کشته در انفجار معدن زغال‌سنگ پاکستان

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۳۸۹

منابع خبری از وقوع انفجار در یک معدن زغال‌سنگ در جنوب غرب پاکستان خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های رسمی اعلام کردند که حداقل ۱۶ معدن‌چی روز گذشته -شنبه- در انفجاری در یک معدن زغال‌سنگ در جنوب غربی پاکستان کشته شدند. بیش از ۱۰  نفر هم در اثر این حادثه زخمی شدند. 

انفجار در منطقه «مروار» در ایالت بلوچستان رخ داد و «عطاالله خان»، رئیس مرکز مدیریت بحران، علت این حادثه را تجمع گاز متان در معدن اعلام کرد. 

خان گفت: «۱۱ جسد را از معدن بیرون کشیده‌ایم و پنج پیکر دیگر هنوز داخل معدن‌ هستند».

به گفته «افتخار احمد»، بازرس ارشد معادن، تلاش برای نجات جان دیگر معدن‌چیان همچنان ادامه دارد. وی گفت که دو کارگر دیگر در اثر ریزش کوه در معدنی دیگر در آن نزدیکی کشته شدند. مشخص نیست که آیا این ریزش در اثر انفجار صورت گرفته یا خیر. 

حوادثی از این دست در مناطق معدن‌خیز این ایالت بسیار رخ می‌دهد و نبود حداقل‌های استانداردهای ایمنی از معضل‌های کارگران است. کارگران بسیاری از بخش‌های مختلف کشور برای کار به این منطقه می‌آیند. 

شرکت دولتی «توسعه معادن پاکستان» مالک بیشتر این معادن است و آن‌ها را به پیمانکاران خصوصی اجاره می‌دهد.

معادن زغال‌سنگ مروار در ۶۰ کیلومتری شرق کویته، مرکز ایالت بلوچستان قرار دارد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز