خبرگزاری کار ایران

مهمترن اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اعلام حمایت پادشاه عربستان از مراکش در برابر ایران/ هشدار گوترش نسبت به فروپاشی برجام/ کره‌شمالی شهروندان زندانی آمریکا را آزاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۸۹۰

اعلام حمایت پادشاه عربستان از مراکش در قبال ایران، هشدار دبیر کل سازمان ملل نسبت به فروپاشی برجام و اعلام آزادی قریب الاوقوع شهروندان آمریکایی بازداشت شده در کره‌شمالی از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، -مدیر کل سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که هیات کارشناسان این سازمان در دومای سوریه عملیات نبش قبور قربانیان حمله ادعایی شیمیایی را آغاز خواهند کرد.

-حزب حاکم ترکیه رسما رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی ترکیه را به عنوان کاندیدای‌ این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام این کشور که ۲۴ ژوئن برگزار می‌شود، معرفی کرد.

- «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی طی تماس تلفنی با محمد ششم، همتای مراکشی خود، بر حمایت ریاض از رباط در برابر هرگونه تهدیدی خارجی تأکید کرد.

- دیپلمات‌های اروپایی با اعلام این‌که هیچ دلیلی برای ماندن آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران وجود ندارد، تاکید کردند که اتحادیه اروپا در حال رایزنی برای محافظت از روابط تجاری خود با ایران در صورت خارج شدن آمریکا از برجام، است.

- یک دیپلمات ارشد در وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که واشنگتن تلاش می‌کند ایران و حزب‌الله لبنان را خطراتی بزرگ‌تر از القاعده و داعش نشان دهد.

- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به فروپاشی توافق هسته ای ایران، از برجام به عنوان یک پیروزی دیپلماتیک نام برد و تاکید کرد که حفظ این توافق، اهمیت زیادی دارد.

- در آستانه انتخابات پارلمانی لبنان منابعی در این کشور از وقوع درگیری‌های شدید میان حامیان جریان المستقبل و جمعیت الاحباش در بیروت خبر دادند.

- مخالفان دولت ونزوئلا خواهان تحریم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در تاریخ ۲۰ می برگزار شود، شدند.

- تحلیلگر مشهور روزنامه ایندپندنت اعلام کرد که دمشق و دوحه گام‌های اولیه را برای از سرگیری روابط برداشته‌اند.

- با ادامه اعتصاب‌های اعتراضی در فرانسه، بخش راه‌آهن و همچنین هواپیمایی این کشور به سبب اعتصاب کارمندان با اختلال‌های گسترده مواجه شد.

-خبرگزاری سانا از پایان اولین مرحله خروج شورشیان از شهرک‌های ببیلا، یلدا و بیت سحم در ریف جنوبی دمشق خبر داد.

-روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد که نیروهای ویژه آمریکایی مخفیانه به عربستان در جنگ علیه انصارالله در یمن کمک می‌کنند.

- «محمود عباس» بار دیگر به عنوان رئیس شورای اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) انتخاب شد.

- وکیل رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کره‌شمالی قصد دارد سه شهروند آمریکایی بازداشت‌شده در این کشور را آزاد کند.

- «مایک پنس» معاون رییس‌جمهوری آمریکا سفر خود به برزیل را به زمان دیگری موکول کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز