خبرگزاری کار ایران

سناتور آمریکایی در واکنش به توافق دو کره؛

ترامپ مستحق دریافت جایزه صلح نوبل است

کد خبر : ۶۱۷۰۰۴

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، توافق دو کره برای رفع تنش‌ها در شبه‌جزیره کره را به رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت داد و گفت که وی به این دلیل مستحق دریافت جایزه صلح نوبل است!

به گزارش ایلنا، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز»، اظهار داشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا توانست کره‌شمالی و چین را قانع کند که درخصوص تغییرات در شبه‌جزیره کره جدی است ولی این هدف تاکنون محقق نشده است و در صورتی‌که محقق شود، ترامپ مستحق دریافت جایزه صلح نوبل خواهد بود.

سناتور گراهام مدعی شد که نشست تاریخی «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی و «مون جائه‌این» رئیس‌جمهوری کره‌‌جنوبی «اگر ترامپ نبود، اتفاق نمی‌افتاد».

دیدار تاریخی رهبران دو کشور کره‌شمالی و جنوبی در روز جمعه بازخوردهای فراوانی در سطح جامعه جهانی داشته است. دونالد ترامپ، بلافاصله پس از این دیدار، در صفحه توییترش نوشت: «جنگ کره تمام شد!»

ترامپ با نسبت دادن موفقیت برگزاری این نشست به آمریکا، نوشت: «ملت بزرگ آمریکا باید به آنچه در حال حاضر در کره در حال روی دادن است، مفتخر باشد.»

طبق این گزارش، رهبران کره‌شمالی و کره‌جنوبی، روز گذشته در منطقه مرزی «پانمونجوم» پس از دیدار با یکدیگر، بیانیه مشترکی صادر کردند. در این بیانیه تصریح شده که هردو کشور برنامه اتمی‌ خود را به طور کامل متوقف خواهند کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز