خبرگزاری کار ایران

برجام؛ محور دیدار امروز ترامپ و مرکل

کد خبر : ۶۱۶۸۷۰

رئیس‌جمهوری آمریکا و صدراعظم آلمان، امروز طی دیداری در کاخ سفید، درباره توافق هسته‌ای ایران( برجام) رایزنی می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، که شامگاه پنجشنبه وارد واشنگتن شد، قرار است تا ساعاتی دیگر با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کند. توافق هسته‌ای ایران و موضوع معافیت دائم اروپا از تعرفه‌های آمریکا بر آلومینیوم و فولاد، از محورهای دیدار رهبران دو کشور اعلام شده است.

دیدار آنگلا مرکل از واشنگتن، تنها چند روز پس از مذاکرات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه با دونالد ترامپ انجام می‌شود.

در عین حال قرار است پس از دیدار سه ساعته مرکل وترامپ، رهبران آلمان و ایالات متحده کنفرانس خبری مشترک برگزار کنند.

منابع دولتی در آلمان، در مورد درخواست برلین برای تمدید معافیت اروپا از تعرفه‌های جدید فولاد و آلومینیوم پس از ضرب‌الاجل تعیین شده در اول ماه می، خوشبین نیستند.

اما ضرب‌الاجل دیگری که تا دو هفته دیگر سر می‌رسد، مهلت تعیین شده دونالد ترامپ برای اصلاح توافق هسته‌ای با ایران است. ترامپ که از ابتدا از منتقدان جدی توافق هسته‌ای ایران بود، در دی ماه سال گذشته گفت که انتظار دارد متحدان آمریکا «معایب و نواقص فاجعه‌بار» برجام را اصلاح کنند وگرنه او حاضر نیست تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کند و حتی از این توافق کنار خواهد کشید.

هر دو رهبر اروپایی که ترامپ این روزها در کاخ سفید از آنها میزبانی کرده، بر حفظ توافق هسته‌ای ایران تأکید می‌کنند گرچه با طرح ادعاهایی بی‌اساس، گفته‌اند که با نگرانی‌های آمریکا در مورد برنامه‌های موشکی و حضور منطقه‌ای ایران شریک هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز