خبرگزاری کار ایران

بازداشت رهبر مخالفان ارمنستان

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۰۰۱

پلیس ارمنستان رهبر اعتراض‌های اخیر در این کشور را بازداشت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیه الیوم، پلیس ارمنستان امروز –یکشنبه- «نیکول باشینیان» نماینده مخالف در پارلمان و رهبر اعتراض‌های چند روز اخیر در پایتخت این کشور را بازداشت کرد.

نیروهای پلیس ارمنستان از بمب‌های ویژه نوری برای متفرق کردن معترضان و متوقف کردن حضور آنها در خیابان‌های پایتخت استفاده کردند و باشینیان را بازداشت کردند.

رسانه‌های محلی ارمنستان اعلام کرد که آمبولانس‌ها به سرعت به محل درگیری‌ها رسیدند.

بازداشت باشینیان پس از مذاکرات روز گذشته –یکشنبه- با «سرگئی سرکیسیان» نخست‌وزیر جدید ارمنستان که سه دقیقه به طول انجامید و بدون نتیجه به پایان رسید، انجام شد.

سرکیسیان پس از این دیدار گفت که اقدام‌های باشینیان ترسناک است و به او نصحیت می‌کنیم که از مجرای قانون وارد شود. باشینیان در واکنش تاکید کرد که اعتراض‌ها با قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

شهروندان ارمنستان در اعتراض به انتخاب رئیس‌جمهوری سابق این کشور به سمت نخست وزیری از ۱۳ آوریل گذشته تاکنون اقدام به برگزاری اعتراضات گسترده کردند. معارضان، سرکیسیان را به سوء مدیریت کشور و تضعیف وضعیت اقتصادی ارمنستان متهم کرده‌اند.

اعتراض‌ها در ارمنستان تا جایی پیش رفت که معترضان دوشنبه گذشته تلاش کردند کنترل ساختمان پارلمان این کشور را به دست بگیرند و با ممانعت پلیس مواجه شدند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز