خبرگزاری کار ایران

باربارا بوش درگذشت

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۴۸۸

همسر چهل و یکمین رئیس‌جمهوری آمریکا در سن ۹۲ سالگی درگذشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «باربارا بوش»، بانوی اول پیشین آمریکا و تنها زنی که شاهد سوگند رئیس‌جمهوری خوردن همسر و پسرش بود،‌ روز گذشته -چهارشنبه- درگذشت. این خبر را خانواده بوش اعلام کرد. باربارا بوش هنگام مرگ، ۹۲ سال داشت. 

باربارا بوش، همسر «جورج هربرت واکر بوش» چهل و یکمین رئیس‌جمهوری آمریکا، و مادر «جورج واکر بوش»، چهل و سومین رئیس‌جمهوری ایالات متحده، بود. 

خانواده بوش در بیانیه‌ای در روز یکشنبه اعلام کرد که سلامتی او رو به افول است و تصمیم گرفته که دیگر تحت درمان پزشکی قرار نگیرد و درعوض بر «پرستاری آرامش‌بخش» متمرکز شود.

بنا بر گزارش برخی رسانه‌ها، باربارا بوش در سال‌های اخیر با بیماری انسداد مزمن ریه و گرفتگی عروق قلب دست به گریبان بود.

جورج بوش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «باربارا بوش بانوی اول بی‌نظیری بود، زنی بی‌مانند که برای میلیون‌ها نفر شادی، عشق و کرامت به ارمغان آورد. برای ما، او بیشتر از این‌ها بود. مادر تمام حواسش به ما بود و تا لحظه آخر ما را می‌خنداند.»

همسر و فرزندان باربارا بوش او را «روباه نقره‌ای» می‌نامیدند. او به خاطر موهای سفید و حمایت بی‌حدوحصری که از خانواده‌اش داشت، مشهور بود. 

باربارا بوش همراه با همسرش، جورج هربرت واکر بوش، از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ قدم به کاخ سفید گذاشت. پسرش، جورج بوش جمهوری‌خواه، در انتخابات جنجالی سال ۲۰۰۰ به ریاست‌جمهوری رسید و تا سال ۲۰۰۹ ساکن کاخ سفید بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز