خبرگزاری کار ایران

واکنش مصر به حملات آمریکا علیه سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۳۷۳

مصر در واکنش به حملات روز گذشته ائتلاف غرب به سوریه تاکید کرد که از دولت ملی سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رای الیوم، «بسام راضی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر در واکنش به حملات روز گذشته –شنبه- ائتلاف غرب به رهبری آمریکا اعلام کرد که تشدید اخیر بحران سوریه موجب نگرانی بسیار دولت مصر شده است.

وی که با شبکه اول تلویزیون مصر گفت‌وگو می‌کرد، درباره فعالیت بیست و نهمین نشست سالانه سران اتحادیه عرب که در عربستان سعودی برگزار می‌شود، بر ثبات مواضع مصر در قبال بحران کنونی سوریه از جمله حفظ وحدت سوریه، حمایت از مردم این کشور، حکومت قانونی آن و ارتش ملی و حق شهروندی تاکید کرد و افزود: «واضح است که مصر از گروه‌های تروریستی که به دنبال تقسیم سوریه هستند، حمایت نمی‌کند.»

راضی همچنین افزود که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر از مساله فلسطین و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ حمایت می‌کند.

صبح روز گذشته -شنبه- ائتلاف غرب به رهبری آمریکا شامل فرانسه و انگلیس بیش از ۱۰۰ موشک را به سمت اهداف نظامی حکومت سوریه شلیک کردند.  غرب طی موضعی اثبات‌نشده، حکومت بشار اسد را به انجام حملات شیمیایی در غوطه شرقی متهم می‌کند. دمشق این اتهامات را به شدت رد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز