خبرگزاری کار ایران

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه سوریه را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۹۲۵

اتحادیه اروپا در واکنش به حملات شیمیایی ادعایی در مناطقی در سوریه، افزایش تحریم‌ها علیه این کشور را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، طبق پیش‌نویسی که وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا تهیه کرده‌اند، این اتحادیه درصدد وضع تحریم‌های جدید علیه سوریه به دلیل حملات شیمیایی ادعایی ارتش این کشور است.

طبق این گزارش، وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا، دوشنبه در مورد تحولات سوریه تشکیل جلسه دهند. این در حالی‌ست که ساعاتی پیش، آمریکا، بریتانیا و فرانسه مواضعی در سوریه از جمله پایتخت این کشور را هدف حملات نظامی قرار دادند.

شماری از مقام‌های رسمی اتحادیه اروپا مدعی شده‌اند که تحقیقات و شواهد در رابطه با حمله شیمیایی در «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق آشکارا بر نقش دولت سوریه در این رخداد دلالت دارد.

با این‌ حال، مقامات رسمی اتحادیه اروپا گفته‌اند این امکان وجود دارد که تا پیش از جلسه روز دوشنبه، تغییراتی در این پیش‌نویس اعمال شود.

در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، ۲۵۷ نفر در فهرست سیاه قرار دارند و دارایی‌های ۷۰ نهاد هم در اتحادیه اروپا مسدود شده است.

در نسخه فعلی، این پیش‌نویس تصریح می‌کند که اگر سوریه به روند سرکوب ادامه دهد، اتحادیه اروپا تشدید تحریم‌ها را دنبال خواهد کرد.

طبق این پیش‌نویس،‌ اتحادیه اروپا تاکید کرده در صورتی که گفت‌وگوی سیاسی میان دولت حاکم سوریه و معارضان در کار نباشد، اتحادیه اروپا هزینه‌ای برای بازسازی سوریه پرداخت نخواهد کرد.

اتحادیه اروپا در این پیش‌نویس هیچ اشاره‌ای به احتمال اقدام نظامی در سوریه نکرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز