خبرگزاری کار ایران

کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی عازم سوریه شدند

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۶۹۸

یک دیپلمات روس اعلام کرد که گروه اصلی کارشناسان سازمان منع گسترس سلاح‌های شیمیایی روز جمعه وارد پایتخت لبنان و از آنجا عازم سوریه می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفکس، یک دیپلمات روس اعلام کرد که گروه اصلی کارشناسان سازمان منع گسترس سلاح‌های شیمیایی، روز جمعه وارد بیروت، پایتخت لبنان، و از آنجا راهی سوریه می‌شوند.

طبق اعلام این دیپلمات روس، نخستین گروه نمایندگان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی روز پنجشنبه وارد بیروت شدند. این دو گروه به همراه کارکنان دفتر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، روز جمعه عازم دمشق پایتخت سوریه خواهند شد.

در همین راستا، «بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی می‌توانند از روز شنبه (۲۵ فروردین) تحقیق درباره کاربست گاز سمی در شهر «دوما» را در محل شروع کنند.

جعفری، عصر پنجشنبه به خبرنگاران گفت که دمشق برای ۱۰ کارشناس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، روادید صادر کرده و آنها عازم سوریه هستند.

آمریکا و متحدانش، نیروهای دولتی سوریه را به حمله با گاز کلر به شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق متهم می‌کنند. دولت سوریه این اتهام را اکیدا رد می‌کند. مسکو از واشنگتن خواسته که  از «جعل خبر» در سوریه دست بردارد و نقش «پلیس دنیا» را ایفا نکند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز