خبرگزاری کار ایران

هشدار به شرکت‌های هواپیمایی درباره پرواز در اطراف سوریه همزمان با افزایش تحرکات نظامی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۵۹

سازمان هواپیمایی و امنیت پرواز اروپا، با تقویت احتمال حمله نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش به سوریه، در مورد پرواز در حریم هوایی اطراف سوریه در ۷۲ ساعت آینده هشدار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، منابع میدانی اعلام کردند که بعد از وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت درباره حملات شیمیایی ادعایی در سوریه، نگاه‌ها به واشنگتن دوخته شده که قرار است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده تصمیم خود برای آغاز حمله نظامی چند ملیتی علیه سوریه را اعلام کند.

همزمان، شامگاه سه‌شنبه منابع میدانی از پرواز گسترده جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی در ارتفاع پایین آسمان التنف در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق خبر دادند.

این منابع اعلام کردند، جنگنده‌های ائتلاف «در ارتفاع پایین در نزدیک مرزهای سوریه و عراق و بر فراز منطقه التنف» پرواز می‌کردند. پایگاه نظامی ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری واشنگتن در التنف واقع است.

در این میان با افزایش احتمالات درباره حمله نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش به سوریه، خبرگزاری رویترز گزارش داد ،سازمان هواپیمایی و امنیت پرواز اروپا، در مورد پرواز در حریم هوایی اطراف سوریه در ۷۲ ساعت آینده هشدار داده است.

شرکت «یوروکنترل»، نهاد ناظر بر امنیت پرواز در اروپا، از شرکت‌های هواپیمایی خواسته‌است در صورتی که طی سه روز آینده برنامه‌ای برای پرواز در شرق دریای مدیترانه دارند، احتیاط کنند.

بنا بر اعلام این شرکت، طی این مدت احتمال پرتاب موشک‌های هوا به سطح، یا موشک‌های کروز، همچنین امکان ایجاد اختلال در سیستم مخابراتی و رادیویی وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز