خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر فرانسه:

از برنامه بازبینی در شرکت راه‌آهن ملی فرانسه کوتاه نمی‌آییم

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۹۹۷

نخست‌وزیر فرانسه گفت که با وجود پیوستن کنفدراسیون عمومی کار به اعتصاب‌های سراسری کارکنان راه‌آهن در این کشور از مواضع خود کوتاه نمی‌آید.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ادوراد فیلیپه»، نخست‌وزیر فرانسه، امروز –پنج‌شنبه- گفت که از برنامه‌اش برای بازبینی در شرکت راه‌آهن ملی فرانسه (اس‌ان‌سی‌اف) کوتاه نخواهد آمد. وی در حالی این خبر را اعلام کرد که اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کار فرانسه (سی‌اف‌دی‌تی) اعلام کرد که در موج بعدی اعتصاب‌ها که از روز یک‌شنبه آغاز می‌شود، شرکت خواهد کرد. 

فیلیپه تاکید کرد که او درباره این‌که دولت چه مقدار از بدهی ۴۶ میلیارد یورویی (۵۶ و ۳۶ صدم دلار) راه‌آهن ملی فرانسه را برعهده می‌گیرد، مذاکره نخواهد کرد.

او در گفت‌وگو با رادیو «فرانس اینتر» گفت: «من حاضر به مذاکره درباره بدهی این سازمان هستم... اما در مقابل تعهدی آشکار که انتقال عملیات این شرکت را برعهده گیرد.»

چهار اتحادیه اصلی راه‌آهن – سی‌ج‌تی، اس‌یو‌دی ریل، سی‌اف‌دی‌تی و راه آهن یو‌ان‌اس‌آ- برنامه دارند در دو روز از پنج روز کاری طی سه ماه آینده دست به اعتصاب بزنند. این سخت‌ترین چالشی است که «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی برنامه‌اش برای مدرن کردن اقتصاد فرانسه با آن مواجه شده است. 

بنا به گزارش دولت ماکرون، شرکت راه‌آهن ملی فرانسه که سالی سه میلیارد دلار از دست می‌دهد، نیاز به تغییرهای بنیادین دارد تا بتواند هنگام آغاز انحصار شبکه‌ای که در سال ۲۰۲۰ پایان می‌یابد، در کنار قوانین ترقی‌خواهانه‌ای که در تایید اتحادیه اروپا باشد، با دیگران رقابت کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز