خبرگزاری کار ایران

مقام‌های چین:

هرگز در برابر تهدیدهای اقتصادی آمریکا سر خم نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۹۵۳

مقام‌های چین اعلام کردند که این کشور از نبرد تجاری با ایالات متحده هراسی ندارد و در صورت روی دادن این رویارویی، از آن سربلند بیرون می‌آید.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رسانه‌ رسمی چین اعلام کرد که این کشور هرگز تسلیم فشارهای خارجی نشده است و برنده هر نبرد تجاری با ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

این رسانه دولتی در مجموعه‌ای از مقالات و ستون‌ها و چند ساعت‌ پس از آن‌که دو اقتصاد برتر جهان با وضع تعرفه‌های گمرکی سنگین یکدیگر را هدف قرار دادند، این مساله را عنوان کرد.

در حالی‌که «تسویی تیان کایی» سفیر چین در آمریکا، در گفت‌وگو با خبرنگاران در واشنگتن تاکید کرد که پکن ترجیح می‌دهد اختلاف تجاری با آمریکا را با مذاکره حل‌وفصل کند، سخنگویان رسمی پکن موضع تندتری اتخاذ کرده‌اند. 

روزنامه «پیپلز دیلی»، روزنامه رسمی حزب حاکم کمونیست چین، اعلام کرد که مقابله‌به‌مثل سریع پکن، آمریکایی‌ها را غافلگیر کرد. 

این روزنامه امروز –پنج‌شنبه- در گزارشی اعلام کرد: «۲۴ ساعت پس از آن‌که آمریکا فهرست کالاهای چینی مشمول تعرفه‌های جدید گمرکی‌اش را اعلام کرد، چین شمشیر خود را بیرون کشید و با قدرت و مقیاسی یکسان، به‌تندی و با اراده، به‌سرعت به آن واکنش نشان داد.»

این روزنامه با اعلام این‌که «اطمینان چین از پیروزی در نبرد تجاری از بازار مصرفی این کشور ناشی می‌شود» اشاره کرد که پتانسیل بازر چین قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست.

بسیاری از کالاهای مصرفی آمریکا و شرکت‌های صنعتی بازار چین را منبعی بزرگ می‌دانند که در آینده رشد بیشتری خواهد داشت، چراکه شمار مردمی که به طبقه متوسط و سطوح ثروتمندتر جامعه این کشور می‌پیوندند، روز به روز افزایش می‌یابد.

واشنگتن فهرست تعرفه ۵۰ میلیارد دلاری آمریکا بر واردات کالاهای چینی را پاسخی به «دزدی بزرگ این کشور در عرصه مالکیت معنوی و انتقال فناوری از شرکت‌های آمریکایی» می‌داند. 

چین چند ساعت بعد، با اعمال تعرفه‌های تهدیدآمیز بر واردات کالاهای آمریکایی، به این اقدام واکنش نشان داد. این تعرفه‌ها کالاهایی چون دانه سویا، هواپیما، خودرو و مواد شیمیایی را شامل می‌شود. 

خبرگزاری رسمی شین‌هوا شامگاه گذشته –چهارشنبه- اعلام کرد که تعرفه‌های گمرکی ارائه شده از سوی ایالات متحده برای این کشور «گران» تمام می‌شود.

 شین‌هوا اعلام کرد: «چین، در صورتی که این نبرد تجاری اجتناب‌ناپذیر باشد، نه هراسی به خود راه می‌دهد و نه عقب خواهد نشست. این کشور هیچ‌گاه تسلیم فشارهای خارجی نشده است و این بار نیز سر خم نخواهد کرد.»

این اراده و عزم دولت چین درست در نقطه مقابل پیش‌بینی «لری کودلو»، مدیر اجرایی هیئت ملی اقتصادی کاخ سفید، قرار دارد. وی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس در روز چهارشنبه گفت: «به باور من، چینی‌ها تسلیم خواهند شد و با ما کنار خواهند آمد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز