خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز گزارش داد؛

ترامپ همچنان نسبت به اتخاذ رویکردی محکم‌تر در برابر روسیه مردد است

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۶۸۴

بنا بر گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز درباره این‌که نسبت به روسیه پس از احتمال دست داشتن این کشور در مسموم کردن جاسوس سابق روس چه موضعی اختیار کند، مردد است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، در حالی‌که دولت آمریکا در حال ارزیابی اعمال تحریم‌های اضافی و دیگر اقدام‌ها علیه روسیه است، تیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، درباره این‌که او تا چه اندازه آماده است در این مسیر گام بردارد، مردد است.

به گزارش نیویورک تایمز، در تلاش برای متقاعد کردن ترامپ برای تغییر موضع خود نسبت به روسیه، برخی از مقام‌های ارشد دولت او در پی آن هستند که موضع خصمانه‌تری نسبت به دست داشتن احتمالی روسیه در مسموم کردن «سرگئی اسکریپال»، جاسوس سابق روس و دخترش در بریتانیا اتخاذ شود. 

به نقل گزارش این روزنامه، معاونان کاخ سفید گفتند که گرچه رئیس‌جمهوری آمریکا به‌شکل روزافزون پذیرفته که روسیه خطرناک است، اما هنوز از اتخاذ موضع عمومی محکم‌تر سر باز می‌زند و درباره این‌که تا چه اندازه دولتش در این زمینه باید پیش برود، مردد است. 

ایالات متحده دوشنبه گذشته ۶۰ دیپلمات روس را در پی اعلام همبستگی با بریتانیا از کشور اخراج کرد. بریتانیا روسیه را متهم می‌کند که در مسموم کردن سرگئی اسکریپال و دخترش در شهر سالیزبوری انگلستان دست داشته است. در این رابطه بریتانیا ۲۳ دیپلمات روس را از خاک خود بیرون کرده است. 

علاوه بر آمریکا و بریتانیا، ۱۶ کشور عضو اتحادیه اروپا، همچنین کانادا، آلبانی، نروژ، مقدونیه و استرالیا نیز اعلام کرده‌اند که بیش از ۱۵۰ دیپلمات روس را در رابطه با دست داشتن احتمالی مسکو در حمله به اسکیپرال و دخترش با عامل اعصاب از خاک خود اخراج می‌کنند. 

روسیه نیز در واکنش به این اقدام‌ها، شمار یکسانی از دیپلمات‌های غربی را اخراج می‌کند. 

سرگئی اسکریپال و دخترش «یولیا» در تاریخ چهار مارس سال جاری میلادی بیهوش در شهر سالیزبوری انگلستان پیدا شدند. متخصصان بریتانیایی معتقدند که آن‌ها با عامل اعصاب ای۲۳۴ مسموم شده‌اند.

روسیه هرگونه دست داشتن در این حمله را به‌شدت رد کرده است و پیشنهاد کرده که در تحقیقات مربوطه همکاری داشته باشد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز