خبرگزاری کار ایران

ترامپ مشاورانش را در جریان طرح خروج از سوریه گذاشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۶۵۷

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که رئیس‌جمهوری این کشور به مشاورانش تمایل خود را برای خروج زودهنگام از سوریه ابلاغ کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، مقام‌های ارشد در دولت آمریکا، روز گذشته اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور به مشاوران خود تمایلش را برای عقب‌نشینی زودهنگام نیروهای آمریکایی از سوریه اطلاع داده است. امری که باعث ایجاد اختلافات بین ترامپ و شماری از مسئولان ارشد در کاخ سفید شده است.

مقام‌های آمریکاییِ مطلع به طرح خروج آمریکا از سوریه، تصریح کردند که قرار است شورای امنیت ملی آمریکا اواسط هفته جاری نشستی را برای بررسی دستاورد ائتلاف تحت رهبری واشنگتن علیه داعش در سوریه، تشکیل دهد.

مسئولان دیگر در دولت آمریکا به روزنامه «وال‌استریت ژورنال» گزارش دادند که ترامپ به وزارت خارجه‌اش دستور داده است بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از بودجه اختصاص‌یافته به سوریه را به حال تعلیق درآورد.

طبق این روزنامه آمریکایی، ترامپ تعلیق ۲۰۰ میلیون دلار را بعد از آن خواستار شد که واشنگتن اخیرا به ارائه این کمک برای تحقق ثبات در مناطقِ بازپس گرفته شده از گروه تروریستی داعش، متعهد شد.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه برکنار شده آمریکا، این کمک مالی را در جریان نشست ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش، که ماه فوریه در کویت برگزار شد، داده بود.

این در حالی‌ست که دونالد ترامپ، پنجشنبه گذشته در سخنرانی‌ای در ایالت «اوهایو»، اعلام کرد که «نیروهای آمریکایی به‌زودی از سوریه خارج خواهند شد و امور را به دیگران واگذار خواهند کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز