خبرگزاری کار ایران

عبدالفتاح السیسی برای دومین بار رئیس‌جمهور مصر شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۲۶۳

نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات ریاست‌جمهوری مصر نشان می‌دهد رئیس‌جمهوری فعلی این کشور با کسب بیش از ۹۵ درصد آراء، بار دیگر این سمت را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات مصر نشان می‌دهد که «عبدالفتاح السیسی» برای دومین دوره متوالی، به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور برگزیده شده است.

شبکه‌های تلویزیونی مصر گزارش دادند که عبدالفتاح السیسی حداقل ۹۵ درصد از آراء رای‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری را تصاحب کرده است.

قرار است نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در تاریخ دوم آوریل اعلام شود.

طبق این گزارش، از زمان سرنگونی نظام «حسنی مبارک» در سال ۲۰۱۱، این سومین بار است که مصری‌ها برای انتخاب رئیس‌جمهور کشورشان پای صندوق‌های رای می‌روند.

عبدالفتاح السیسی که پیشتر فرمانده ارتش بود، پس از برکنار کردن «محمد مُرسی» از حزب اخوان‌المسلمین که حدود یک سال بر سر کار بود، قدرت را در دست گرفت.

در انتخابات اول، در سال ۲۰۱۴، آقای السیسی ۹۷ درصد آرا را به خود اختصاص داد. در آن انتخابات مشارکت مردم مصر،‌۴۷ درصد اعلام شده بود.

از آنجایی که رقیبی جدی برای السیسی در این انتخابات وجود نداشت، موضوع میزان مشارکت در این انتخابات زیر ذره‌بین قرار دارد. خبرگزاری رویترز می‌نویسد انتخاباتِ اخیر در مصر را ، منتقدان یادآور رای گیری‌های رهبران خودکامه ارزیابی کردند که برای دهه‌ها در قدرت باقی می‌مانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز