خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تکرار ادعاهای ترامپ علیه ایران در پیام نوروزی/ هشدار دی‌میستورا درباره بازگشت داعش به سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۸۶۹

تکرار ادعاهای رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران در پیام نوروزی، پیام تبریک رئیس‌جمهوری سوریه به همتای روس خود به مناسبت پیروزی در انتخابات و هشدار نماینده سازمان ملل در سوریه درباره وضعیت این کشور از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، - «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه گفت‌، نیروهای کشورش حملات خود را علیه «یگان‌های مدافع خلق کرد» در سراسر مرز ترکیه با سوریه افزایش می‌دهند و اگر لازم باشد آن را به مناطق شمالی عراق نیز بسط خواهند داد.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا طی سخنانی به بهانه فرا رسیدن نوروز، بار دیگر برخی ادعاهای بی‌اساس خود درباره ایران را تکرار کرد.

- بیش از ۱۰۰ هزار نفر از عفرین در پی ورود شورشیان مورد حمایت ترکیه به این شهر در شمال سوریه، گریخته‌اند.

- «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی نشستی در رام‌الله، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی را «توله‌سگ» توصیف کرد.

- برخی از اعضای شورای امنیت در نامه‌ای، هشدار داده‌اند در صورتی‌که طرف‌های درگیر قطعنامه تصویب‌شده درباره آتش‌بس در سوریه را رعایت نکنند، این شورا قاطعانه وارد عمل خواهد شد.

- رئیس جمهوری چین به تایوان خودمختار هشدار داد که هر گونه تلاش برای جدایی با مجازات تاریخی همراه خواهد بود.

- واشنگتن و سئول، امروز اعلام کردند که رزمایش مشترک نظامی دو کشور از ماه آتی میلادی از سر گرفته می‌شود.

- وزارت خارجه سوئد سفیر روسیه را بابت این ادعا که سوئد می‌تواند منبعی از عامل سمی مورد استفاده در حمله به جاسوس سابق روس در انگلیس باشد، احضار می‌کند.

- «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در پیامی تبریکی به پوتین به مناسبت پیروی در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، اظهار داشت: اعتماد بی‌نظیر ملت روسیه به شما حاصل طبیعی عملکرد ملی متمایز و نشانه خدمت شما به منافع روسیه فدرال است.

- «استفان دی‌میستورا» فرستاده سازمان ملل به سوریه تصریح کرد، سوریه به سمت یک «تقسیم فاجعه‌بار» می‌رود. وی احتمال داد در صورت دست نیافتن به یک راه حل مسالمت‌آمیز فراگیر داعش به این کشور بازگردد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز