خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ابقای رئیس‌جمهور چین برای ۵ سال دیگر/۱۶ کشته در حمله هوایی ترکیه به بیمارستانی در عفرین/ تروئیکای اروپایی به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۹۱۶

ابقای رئیس‌جمهور چین در این مقام برای ۵ سال دیگر، کشته شدن ۱۶ نفر در حمله هوایی ارتش ترکیه به بیمارستانی در عفرین و تلاش اروپایی‌ها برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف جلوگیری از خروج آمریکا از برجام، از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، - کنگره ملی خلق چین شی جین‌پینگ را برای یک دوره پنج ساله دیگر در مقام ریاست‌جمهوری ابقا کرد.

- منابعی وابسته به معارضان سوری،‌ از کشته شدن ۱۶ نفر در حمله هوایی ترکیه به بیمارستانی در عفرین سوریه خبر داده‌اند.

- بریتانیا، فرانسه و آلمان پیشنهاد اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران را مطرح کرده‌اند.

- سازمان ملل متحد اعلام کرد، ۸۴ فعال حقوق بشر سال گذشته در کلمبیا کشته شدند. این کشور آمریکای لاتین برای کاهش خشونت‌ها پس از توافق صلح ۲۰۱۶ با نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک تقلا می‌کند.

- در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبر کره‌شمالی در سوئد، وزیر خارجه سوئد که میزبان همتای خود از کره شمالی بود، مذاکرات با او را خوب و سازنده‌ خواند.

- «فلیق الرحمن» از گروه‌های مخالف مسلح اصلی در غوطه شرقی پیشنهاد روسیه برای تسلیم کردن نیروهایش و خروج از منطقه را نپذیرفت.

- یک دیپلمات ارشد آمریکایی پس از حضور در نشست کمیسیون مشترک برجام در برلین گفت که، آمریکا در حال همکاری با شرکای اروپایی خود برای دستیابی به یک توافق مکمل در مورد برجام است.

- «هلگا اشمید» رییس جلسه کمیسیون مشترک برجام، پس از نشست مورخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ بیانیه‌ای صادر کرد.

- در پی اخراج‌های پی در پی مقام‌های ارشد کاخ سفید، دادستان کل آمریکا، معاون سابق مدیر «اف‌بی‌آی» را دو روز مانده به بازنشستگی‌اش، برکنار کرد.

- کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا عزم خود را جزم کرده تا با رهبر کره‌شمالی دیدار و گفت‌وگو کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز