خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

واشنگتن به دنبال پایان درگیری‌ها در غوطه شرقی/ جنجال بر سر مسمویت جاسوس روس در انگلیس/ آغاز بررسی لایحه تغییر قوانین انتخابات در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۶۸۶

درخواست واشنگتن برای پایان درگیری‌ها در غوطه شرقی، جنجال میان انگلیس و روسیه بر سر مسمومیت جاسوس روس در بریتانیا و برنامه دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا و ولیعهد عربستان از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، واشنگتن با فشار آوردن به سازمان ملل متحد، در تلاش است به درگیری‌ها در غوطه شرقی دمشق پایان دهد.

- پارلمان ترکیه بررسی لایحه تغییر قوانین انتخاباتی این کشور را آغاز کرد.

- ارتش روسیه موشک‌های جدید فراصوتی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را با موفقیت آزمایش کرد.

- «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد روسیه تا امروز -سه‌شنبه- برای ارائه توضیحات درباره مسمومیت جاسوس روس و دخترش، مهلت دارد.

- کاخ‌سفید از برنامه دیدار رییس‌جمهوری آمریکا و ولیعهد عربستان سعودی در تاریخ بیستم مارس، خبر داد.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور، خبر داد که اجرای وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

- یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، دولت واشنگتن خواستار برگزاری نشست فوری در اردن برای بررسی اوضاع جنوب غرب سوریه شده است.

- «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با ولیعهد ابوظبی درباره هماهنگی برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه، تلفنی گفت‌وگو کرد.

- «آنتویو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «ما نمی‌توانیم شاهد نادیده گرفتن قطعنامه آتش‌بس در سوریه باشیم.»

- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در خصوص دست داشتن مسکو در مسموم کردن جاسوس روس را «نمایش سیرک» خواند.

- «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی در حمایت از ادعاهای دولت انگلیس مبنی بر مسئول بودن روسیه در حادثه مسموم شدن یک جاسوس سابق روس و دخترش با ماده اعصاب در سالزبوری انگلیس هشدار داد که این اتفاق «یک پاسخ» را موجب خواهد شد.

- دولت ترکیه اعلام کرد که به توافقی با عراق درباره عملیات نظامی علیه حزب کارگران کردستان رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز