خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

بازداشت معترضان به سفارت ایران در لندن/ ادعای اردوغان درباره عفرین/ اظهار نظر ترامپ درباره دیدار با رهبر کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۳۲۵

بازداشت معترضان به سفارت ایران در لندن، ادعای رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر محاصره منطقه عفرین از سوی ارتش این کشور و اظهارنظر توییتری رئیس‌جمهور آمریکا درباره دیدار با رهبر کره‌شمالی از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، -سخنگوی پلیس انگلیس تأیید کرد که چهار نفر از متعرضان به سفارت ایران در لندن دستگیر شده‌اند و کسی در این حادثه آسیبی ندیده است.

- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه مدعی شد نظامیان این کشور شهر عفرین در شمال سوریه را محاصره کرده‌اند.

- دیوان عالی ترکیه در حکمی اعلام کرد که سردبیر سابق روزنامه جمهوریت باید به اتهام جاسوسی محاکمه شود.

- کاخ‌سفید اعلام کرده است دیداری میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی شکل نخواهد گرفت مگر پیونگ‌یانگ ابتدا گامی جدی در جهت غیر هسته‌ای شدن بردارد.

- لندن و ریاض بیانیه‌ای مشترکی در پایان سفر ولیعهد سعودی به انگلیس صادر کرده‌اند که در آن اتهام‌های بی‌اساسی نیز علیه ایران مطرح شده است.

- «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به ادامه بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس، گفت: واشنگتن تلاش می‌کند پیش از برگزاری نشست سران کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس و آمریکا در ماه مه پیشرفتی در زمینه حل این بحران حاصل شود.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهورآمریکا در توئیتر نوشت توافق با کره‌شمالی، در صورت تکمیل، «توافقی بسیار خوب» برای جهان خواهد بود.

-وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته که کشورش متعهد است امنیت رژیم اسرائیل را در برابر موشک‌های ایران حفظ کند.

- «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای درباره سفرش به تهران و گفت‌وگو با مقام‌های ایران، درباره مسائل مختلف توضیحاتی ارائه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز