خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره‌شمالی در ماه می/ شرط قطر برای پایان بحران با کشورهای خلیج‌فارس/قرارداد فروش اسلحه آمریکا به قطر و امارات

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۰۹۷

توافق رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره‌شمالی در ماه می، شرط قطر برای پایان بحران با چهار کشور عربی و بمباران ۳۰۰ خانوار سوری از سوی یک گروه مسلح در سوریه در غوطه شرقی از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، - «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست رهبر کره‌شمالی برای دیدار مستقیم را پذیرفت. وی زمان این دیدار را ماه می تعیین کرده‌ است.

- «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که کشورش به همراه انگلیس و آمریکا در حال مقابله با برنامه موشکی ایران است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا سند مربوط به افزایش تعرفه گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم را امضا کرد. برای واردات فولاد ۲۵ درصد و آلومینیوم ۱۰ درصد عوارض کمرگی دریافت خواهد شد.

- وزیر دفاع قطر اعلام کرد که کشورش در صورتی حاضر است به بحران ایجاد شده در شورای همکاری خلیج‌فارس پایان دهد که کشورهای تحریم‌کننده دوحه، در گام اول عذرخواهی کنند.

- نخست‌وزیر عراق فرمانی صادر کرده است که به موجب آن، تمامی گروه‌های مسلح از جمله الحشد الشعبی (بسیج مردمی) رسما به نیروهای امنیتی این کشور می پیوندند.

- مرکز آشتی ملی وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، افراد مسلح یک کاروان حامل ۳۰۰ خانوار سوری را هنگام حرکت به سوی گذرگاه جنوبی غوطه شرقی دمشق گلوله‌باران کردند.

- یگان‌هایی از ارتش و نیروهای مسلح سوریه با ادامه عملیات نظامی خود با حمله به مخفیگاه‌های تروریست‌های جبهه النصره و گروهک‌های تروریستی وابسته در غوطه شرقی حومه دمشق، در منطقه «حوش قبیبات» پیشروی کردند.

- نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو تأکید کرد، عملیات نظامی در غوطه شرقی علیه گروهک‌های تروریستی انجام می‌شود و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

- یک دادگاه ترکیه ۲۵ خبرنگار را به اتهام کمک به شبکه‌ای که ترکیه آن را متهم به طراحی کودتای نافرجام ۲۰۱۶ می‌کند، به حبس محکوم کرد.

- قطر در نامه‌ای، شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل را در جریان اقدام یک قایق اماراتی قرار داد که یکی از قایق‌های ماهیگیری‌ این کشور را دزدیده است.

- مشاور امنیت ملی میانمار گفت، دولتش می‌خواهد شواهد «دقیق و مستدلی» را درباره اتهامات مربوط به پاکسازی یا نسل‌کشی قومیتی روهینجایی‌ها که علیه کشور مطرح شده، مشاهده کند.

- «هیکو مایس» وزیر دادگستری آلمان در دولت ائتلافی جدید «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور در راس وزارت خارجه قرار می‌گیرد.

-پادشاه بحرین گفته است که اگر می‌توانستم در انتخابات مصر شرکت کنم، به سیسی رای می‌دادم.

- آژانس همکاری امنیتی و دفاعی پنتاگون اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا با قرارداد فروش اسلحه به ارزش ۴۶۷ میلیون دلار به دو کشور قطر و امارات موافقت کرد.

- سفیر عربستان در یمن با برخی اعضای کمیسیون نظامی مجلس سنای آمریکا دیدار و دو طرف در رابطه با آن‌چه نقش تخریبی ایران در یمن و حمایت موشکی، تسلیحاتی و مستشاری از «انصارالله» خواندند، بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز