خبرگزاری کار ایران

گاردین گزارش داد؛

کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به دنبال پایان بحران قطر هستند

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۵۲۸

روزنامه گاردین چاپ لندن در گزارشی از تمایل کشورهای محاصره کننده قطر برای پایان بحران خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، روزنامه گاردین در این گزارش می‌نویسد که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که بیش از ۹ ماه است قطر را محاصره کرده‌اند، به دنبال پایان این بحران هستند.

در این گزارش آمده است: «محاصره قطر که به رهبری عربستان سعودی انجام شده است یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی است که قرار است در جریان سفر ولی‌عهد عربستان به بریتانیا و دیدارش با «ترزا می» نخست‌وزیر این کشور به آن پرداخته شود.»

در ادامه این گزارش آمده است: «بریتانیا از عربستان سعودی می‌خواهد که محاصره قطر را پایان دهد چرا که این موضوع بر اقتصاد منطقه تاثیرگذار بوده و منجر به تسلیم شدن قطر یا تغییر در این کشور نیز نشده است، بریتانیا از عربستان می‌خواهد در گامی به عنوان حسن نیت برای پایان دادن به محاصره از سوی عربستان، بحرین و امارات رفت و آمد شهروندان به قطر به صورت آزادانه را تسهیل کند. محاصره قطر بر زندگی بیش از ۱۰ هزار شهروند خلیجی و خانواده‌های آنها در قطر و کشورهای همسایه تاثیرگذار بوده است.»

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی پیشتر گفته بود که کشورش خواستار دخالت کشورهای خارجی برای پایان دادن به بحرانی که باید میان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس حل شود، نیست و محاصره، قطر را مجبور به تغییر مواضع این کشور در حمایت از تروریسم خواهد کرد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی امروز -چهارشنبه- برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های انگلیس از جمله نخست‌وزیر این کشور وارد لندن شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز