خبرگزاری کار ایران

دیدار وزیر خارجه قطر با فرستاده‌های ترامپ با محور بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۵۴۲

وزیر خارجه قطر و دو مقام آمریکایی، درباره بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس و تلاش‌های میانجی‌گرانه کویت برای حل این معضل، گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، «محمد بن‌عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر، عصر روز گذشته با فرستاده‌های همتای آمریکایی خود، درباره بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس و آخرین تحولات این بحران و همچنین تلاش‌های میانجی‌گرانه کویت برای پایان دادن به آن، گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) گزارش داد، ژنرال بازنشسته «آنتونی زینی» و «تیم لیندرکینگ» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج‌فارس، عصر یکشنبه در حاشیه سفر رسمی‌شان به دوحه، با بن‌عبدالرحمن نشست داشتند.

طبق این گزارش، در این نشست همچنین درباره تمامی «تدابیر غیرقانونی، که کشورهای محاصره‌کننده (عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر) علیه قطر اتخاذ کرده‌اند»، سخن گفته شد.

ژنرال زینی و لیندرکینگ، دو فرستاده دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در امور حل بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس هستند که روز شنبه نیز در کویت با وزیر خارجه این کشور «صباح خالد الحمد الصباح» دیدار و درباره بحران در این شورا رایزنی کردند.

در پایان سفر فرستاده‌های آمریکایی به کویت، امیر این کشور پیامی مکتوب به «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه سعودی ارسال کرد که محتویات آن تاکنون گزارش نشده است.

امارات، عربستان، بحرین و مصر از چند ماه پیش با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط خود با این کشور را قطع کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیش‌تر گزارش داده که برگزاری نشست کمپ‌دیوید در ماه می با مشارکت سران شش کشور عضو همکاری خلیج‌‌فارس در تفرجگاه رئیس‌جمهوری آمریکا مشروط بر این است که قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین با اتخاذ رویکردی مناسب، به اختلافاتی که به تحریم دوحه منتهی شده است، پایان دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز