خبرگزاری کار ایران

در دیدار با ولیعهد سعودی؛

رئیس‌جمهوری مصر بر حفظ امنیت خلیج‌فارس تأکید کرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۵۱۲

رئیس‌جمهوری مصر در جریان دیدار با ولیعهد عربستان سعودی، گفت که امنیت خلیج‌فارس بخش جدایی‌ناپذیر امنیت ملی مصر به شمار می‌رود و قاهره اجازه نخواهد داد که امنیت این منطقه خدشه‌دار شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، عصر یکشنبه وارد مصر شد و در فرودگاه بین‌المللی قاهره، مورد استقبال رسمی «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری این کشور قرار گرفت.

طبق این گزارش، السیسی در دیدار با ولیعهد سعودی، گفت: «امنیت خلیج‌فارس بخش جدایی‌ناپذیر امنیت ملی مصر محسوب می‌شود و مصر اجازه نخواهد داد امنیت این منطقه خدشه‌دار شود و این کشور در برابر هرگونه تهدیدی ایستادگی خواهد کرد.»

عبدالفتاح السیسی و محمد بن‌سلمان در این دیدار، بر ادامه تلاش‌ها برای مقابله با دخالت‌های منطقه‌ای و ایجاد تفرقه و تقسیم منطقه تاکید کردند.

 

طرفین همچنین بر ضرورت وحدت برای رویارویی با خطرات و چالش‌های فراروی منطقه و به‌ویژه موضوع تروریسم و کشورهای حامی آن تاکید کردند.

رئیس‌جمهوری مصر و ولیعهد سعودی خاطرنشان کردند که راه‌حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه، باید متضمن پایان دادن به مشکلات انسانی و حفظ حاکمیت کشورها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز